menu

ثبت آگهی رایگان

انواع پارتیشن اداری

انواع-پارتیشن-اداری

جداکننده و تقسیم کننده های موقت که جزو سازه اصلی معماری نیست را در معماری اصطلاحاً پارتیشن می نامند. هر محیط کاری می بایست پویا و قابل تغییر باشد ، چراکه فضاهای کاری دائماً پیرو سیاست کاری و یا شیوه خدمات دهی دستخوش تغییرات می شود.

بر این اساس دیوارها و تیغه های ثابت مانعی برای هرگونه تغییر به حساب می آید ، لذا پارتیشن های اداری اعم از پارتیشن های دوجداره تا سقف ، پارتیشن های دوجداره تا نیمه یا کوتاه ، پارتیشن های تک جداره تا سقف و پارتیشن های تک جداره کوتاه و پارتیشن های شیشه ای و... مجزا کننده ای مناسب و قابل تغییر به حساب می آید که می تواند پارتیشن های دوجداره ام دی اف ، پارتیشن های دوجداره شیشه ای و یا پارتیشن های دوجداره ترکیبی باشد که تمامی آنها به عنوان پارتیشن اداری شناخته می شوند.

معیار انتخاب پارتیشن اداری مناسب

آنچه در پارتیشن اداری می بایست موردتوجه قرار گیرد همسانی و هارمونی آن با دکوراسیون اداری موجود و یا طراحی آن است. به طوریکه با دکوراسیون مورد طراحی همسان بوده و سازه ای جدا تلقی نگردد. در بیشتر موارد از این طریق پارتیشن اداری و دکوراسیون همسان سازی می شوند ولی زمانی که بازسازی کامل یک فضای اداری مورد طراحی باشد می توان از هر دو طریق پارتیشن اداری را با دکوراسیون اداری همسان کرد.

مسعود آقابیگ، مدیرعامل شرکت نفیس کاران درباره انتخاب پارتیشن به پیام ساختمان گفت: مصرف کننده باید متریال موردنظر خود (ام دی اف یا آلومینیوم) و خصوصیات اصلی پارتیشنی که هست را مشخص کند . نکته اساسی در پارتیشن اداری این است که پارتیشن باید در محیط کارخانه تکمیل شده باشد. چون برخی شرکت ها در محل پروژه آن را نصب می کنند که در هیچ کجای دنیا چنین کاری انجام نمی شود و مرسوم نیست.

وی درباره میزان مصرف پارتیشن در ادارات ایران اظهار داشت: میزان مصرف آن در ادارات بسیار زیاد شده و شرکت ها ترجیح می دهند که چینه بندی نکنند و در حال حاضر مصرف آن رو به رشد است . مدیرعامل شرکت نفیس کاران درباره اینکه پارتیشن آلومینیوم بهتر است یا ام دی اف گفت: پارتیشن آلومینیومی بهتر اما گران تر است. در ایران پارتیشن ام دی اف بسیار خوبی تولید می شود. آلومینیوم متریال گران تر و مقاوم تری می باشد اما ام دی اف نیز بسیار خوب است. البته ایتالیا و آلمان دو کشوری هستند که در زمینه تولید پارتیشن مقام اول را دارند.

وی ادامه میدهد: موردی که اهمیت زیادی دارد و معماران و مهندسان باید رعایت کنند این است که ابعاد و اندازه های ثابت اتاق ها و ساختمان را داشته باشند و استاندارد ثابتی را در نظر بگیرند تا پارتیشن نیاز به تغییر ساختار نداشته باشد. آقا بیگ درباره ویژگی محصولات شرکت خود گفت: تمامی پارتیشن های اداری شرکت ما با هدف سهولت نصب و جابه جایی به شکل مدولار طراحی می شوند.

این پارتیشن ها به گونه ای طراحی شده اند که کمترین میزان تخریب را در محیط نصب فراهم مینماید. به دلیل طراحی کاملاٌ مدولار پارتیشن ها قابلیت تغییر ساختار و ایجاد فرم های مختلف به سادگی فراهم می شود. وی درباره پارتیشن دوجداره گفت: پارتیشن های دوجداره نفیس کاران به گونه ای ساخته و اجرا می گردند تا کمترین میزان عبور صدا در محیط حاصل شود.

استفاده از شیشه و امکان عبور نور در پارتیشن های نفیس کاران ازجمله مزایای این سازه بوده و نقطه قوت استفاده از پارتیشن نسبت به سایر جداکننده ها می باشد. همچنین مدولار بودن ، عایق صوت و حرارت ، عبور نور ، امکان جابه جایی ، از ویژگی های کلی پارتیشن های مناسب است.

مناسب ترین ارتفاع پارتیشن

امیر زند، مدیرعامل شرکت پازل ستاپ درباره ارتفاع مناسب پارتیشن گفت: ارتفاع پارتیشن دوجداره در مدل های مختلف کاملاً اختیاری است و می توان با توجه به نیاز ما از پارتیشن ارتفاع مناسب را انتخاب کرد. به عنوان مثال در فضاهایی که ما می خواهیم فقط حریم کاری پرسنل مشخص شود ولی آنها بتوانند در موقع لزوم با یکدیگر ارتباط ایجاد کنند می توان از پارتیشن های کوتاه نیم قد استفاده کرد، طوری که کارکنان در هنگام نشستن از دید خارج و در هنگام ایستادن یکدیگر را میبینند.

در این حالت معمولاً از ارتفاع 120 تا 150 استفاده می شود که می توان با 20 تا 40 سانتیمتر از پارتیشن را پنجره و مابقی را پانل استفاده کرد و در مواقعی که نیاز به دیوار داشته و هدف جداسازی کامل فضاها از یکدیگر باشد می توان پارتیشن را تا سقف ادامه داد تا فضاها دارای یک دیوار کامل شوند.

مناسب ترین پارتیشن

زند درباره انتخاب بهترین پارتیشن اظهار داشت: در برخی فضاها بنا بر حساس بودن فضای کاری، ما به دنبال داشتن فضاهایی با حداکثر استقلال هستیم که این امر ما را بر آن میدارد تا پارتیشنی را انتخاب کنیم تا بالاترین فضای خصوصی را هم از لحاظ بصری و هم ازلحاظ شنوایی به ما دهد که در این صورت مناسب ترین مدل، مدل پارتیشن دوجداره فیگارو می باشد که بالاترین درجه آکوستیکی را دارا می باشد و ازلحاظ بصری نیز با استفاده از کرکره های میانی به طور دلخواه هر زمان می توانیم با بستن کرکره در حالت بسته نیز استقلال کامل ایجاد کنیم ولی در مواردی نیز که می خواهیم فضا را به صورت باز داشته باشیم می توانیم از پارتیشن های شانل با پانل های شیشه ای تمام قد استفاده نماییم.

پارتیشن آلومینیومی

آقابیک درباره پارتیشن آلومینیومی گفت: پارتیشن دوجداره آلومینیوم همان پارتیشن دوجداره است که اسکلت آن از آلومینیوم تشکیل شده است. البته کیفیت آلومینیوم مصرفی آن در برندها و کارخانه های مختلف، متفاوت بوده و این امر نیز کاملاً در کیفیت پارتیشن تأثیر گذاشته است. سابق بر این به علت مناسب بودن قیمت آلومینیوم استفاده از آلومینیوم در فریم پارتیشن رواج پیدا کرد ولی استقامت و قدرت ضربه گیری و زیبایی پارتیشن با فریم آلومینیوم نسبت به پارتیشن های با فریم چوبی و ام دی اف معمولاً پایین تر می باشد.

پارتیشن دوجداره آکوستیک

زند درباره پارتیشن دوجداره آکوستیک گفت: در پارتیشن دوجداره آکوستیک از پانل های سایلنت استفاده شده و در قسمت های شیشه خور نیز از شیشه های دوجداره آپرمین با گاز میانی سایلنت برای اولین بار استفاده می شود که تکنولوژی این نوع پارتیشن کاملاً اختصاصی است.پ

پارتیشن شیشه ای

به گفته آقا بیگ شیشه های ساده ، شیشه های تمام سند بلاست و شیشه های آرم دار ، انواع شیشه هایی هستند که در پارتیشن امکان استفاده دارند. وقتی از سازه های شیشه ای استفاده می کنیم که می خواهیم بالاترین و سریع ترین ارتباط را بین کارمندان خود داشته باشیم و آنها علاوه بر ارتباط تلفنی و الکترونیکی، بتوانند به راحتی ارتباط بصری نیز داشته و از موقعیت یکدیگر مطلع باشند. در این نوع پارتیشن بندی شیشه ای کنترل مدیریت نیز به خوبی صورت می گیرد

قیمت پارتیشن

قیمت پارتیشن تک جداره از متری 50 هزار تومان تا 150 هزار تومان در بازار موجود است. قیمت پارتیشن دوجداره از متری 150 هزار تومان تا 300 هزار تومان است که بستگی به نوع آلومینیوم یا ام دی اف آن دارد. پارتیشن شیشه ای نیز متری 150 تا 250 هزار تومان در بازار موجود است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 192

فهرست مطالب شماره 192

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×