menu

ثبت آگهی رایگان

تاور کرین گواهینامه رانندگی می خواهد

تاور-کرین-گواهینامه-رانندگی-می-خواهد

پروژه های شهری و عمرانی نیازمند ماشین آلات استاندارد میباشند. یکی از شرکت هایی که حدود 15 سال سابقه در این زمینه دارد، شرکت مه یاس قائم (عج) است که به عنوان یکی از بزرگ ترین واردکنندگان و تأمین کنندگان قطعات جرثقیل های برجی (تاورکرین) و ماشین های راه سازی خودش را مطرح کرده است. در همین رابطه پیام ساختمان به سراغ محمد بشیر محمدی، مدیرعامل این شرکت رفته و گفتگویی با وی ترتیب داده که در زیر میآید:

پیام ساختمان: آیا محصولات وارداتی مانند تاورکرین باید از استاندارد خاصی تبعیت کنند؟

استاندارد تاورکرین دو دوره دارد؛ مرحله اول زمانی است که وارد کشور میشود و مرحله دوم زمانی است که نصب میشود . به نظر من این استانداردها ناقص است زیرا در کشور ما کارگاهی که تمام بخش های تاورکرین را تست و بررسی کند، وجود ندارد و بیشتر معطوف به تست جوش دستگاه است به عنوان مثال. تست جوش را می گیرند، موتور را نگاه میکنند و بیشتر بازرسیها بصری است اما در کشورهای اروپایی تمام قسمت ها چک میشود.

پیام ساختمان: گاه اخباری در رابطه با سقوط برخی تاورکرین ها در شهر تهران به گوش میرسد، ریشه این مشکل چیست؟

90 درصد این مشکلات ناشی از استفاده از عوامل غیر ماهر است چون ارزان تر هستند. درحالیکه ما حاضریم کار نصب، مونتاژ، دمونتاژ و تعمیر و نگهداری را انجام دهیم. برخی نصاب ها تاورکرین را با حداقل کیفیت و البته با دستمزد کم نصب میکنند و متأسفانه کارفرماها نیز از این افراد استفاده میکنند.

پیام ساختمان: تاورکرین ها باید توسط شما بیمه می شوند؟

کارگاه ها عموماً بیمه دارند و تاورکرین را هم به آن اضافه میکنند که شامل نصب، حمل و کارکرد آن میشود و خسارات جانی و مالی ناشی از آنها تحت بیمه قرار میگیرد. متأسفانه ازآنجاکه بیمه ها باید بیشتر هوای خودشان را داشته باشند، شرایطی را در بیمه نامه قرار میدهند که در توضیحات آن بیمه گذار به مشکل میخورد.

پیام ساختمان: خدمات پس از فروش شما چگونه است؟

تاورکرین های ما یک ماه گارانتی دارند. در طول این مدت هر ایراد برقی پیدا کند بر عهده ماست . البته قید میکنیم که راننده تاورکرین باید تحت نظارت ما بوده و تجربه لازم را داشته باشد. چون علاوه بر کسی که مسئولیت مونتاژ و دمونتاژ تاورکرین را بر عهده دارد، تعمیرکننده آن و همچنین راننده نقش بسیار کلیدی در افزایش عمر آن دارند.

پیام ساختمان: چند سال طول میکشد تا کشور ما در این زمینه به کشورهایی مانند آلمان برسد؟

در دوران قبل از انقلاب در ماشین سازی اراک تاورکرین تولید میشد، اما در حال حاضر به دلایلی این تولید صورت نمیگیرد. باید دو، سه هزار میلیارد تومان بودجه صرف شود تا تولیدکننده وارد چرخه کار گردد و کسی این کار را نمیکند چرا که برگشت سرمایه زمان بر است؛ بنابراین بهتر است این محصول را وارد کند چون ارزان تر هم تمام میشود.

پیام ساختمان: چه توصیه ای برای خریداران و مصرف کنندگان تاورکرین دارید؟

متأسفانه برخی ها دقت نمیکنند که این محصول را از فروشنده اصلی بخرند و سراغ واسطه ها میروند. البته واسطه خوب، خوب است اما کمتر پیدا میشود. ضمن اینکه در برخی مواقع مسئول خرید شرکت ها شیطنت میکنند. مثلاً عنوان میکنند که 100 میلیون گران تر میخرم ولی 20 میلیون تومان به من بدهید. موضوع دیگر انتخاب نصاب، نگه دارنده و راننده آن است. ما در ایران گواهینامه تاورکرین نداریم و فقط گواهی استفاده از تاورکرین را داریم. این گواهی باید با تشکیل یک کنسرسیوم توسط راهنمایی و رانندگی، وزارت کار و سازمان فنی و حرفه ای صادر شود و متأسفانه این کار را نمیکنند. در برخی استان ها سازمان فنی و حرفه ای گواهی صادر میکند اما در صورت بروز مشکل دادگاه آن را قبول ندارد و عنوان میکنند که گواهینامه راهنمایی و رانندگی یا وزارت کار قابل قبول است. *آگهی شرکت در ضمیمه پیام نامه

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 190

فهرست مطالب شماره 190

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×