menu

ثبت آگهی رایگان

نکاتی برای استفاده از پله برقی

نکاتی-برای-استفاده-از-پله-برقی

گروه تأسیسات: امروزه پله برقی به وسیله ای رایج در نقل و انتقالات روزمره عابران پیاده شهر ها تبدیل شده و محصولی که زمانی پیش تر تنها در مناطق تجاری و لوکس استفاده میشد امروز حتی در پل های عابر پیاده نیز رایج گردیده است. فارغ از اینکه در بسیاری از اوقات این پله برقی ها کار نمیکنند ولی به هر حال اتفاق خوبی است که کمک حال سالمندان شده است. البته در این شرایطی که این همه صحبت از استفاده بهینه و صرفه جویی در مصرف برق میشود نصب پله برقی در همه جا شاید توجیه چندانی نداشته باشد اما راهکارهایی برای استفاده بهینه و صرفه جویی برق در پله های برقی ارائه گردیده که میتواند کارگشا باشد:

نصب سنسور برای مصرف بهینه ، پله های برقی را مجهز به سنسور کنند تا زمانی که استفاده نمیشود متوقف گردیده یا کند شوند. این کار باعث خرابی کمتر آنها و دوام بیشتر پله برقی ها خواهد شد. دو پیشنهاد ساده حتماً شما هم در متروی تهران زیاد رفت وآمد داشته اید.

در کنار پله برقی پله هایی با پهنای بیشتر برای عبور و مرور کسانی که انرژی دارند، تعبیه شده است. بگذریم از اینکه از زن و مرد و پیر و جوان حتی برای مسیرهای خیلی کوتاه در صف پله برقی ایستاده اند. اما بهتر این است که برای ایجاد تراکم کمتر اولاً سرعت پله برقی را افزایش دهند و دوماً جوان ترها را به استفاده از پله تشویق کنند.

این دو پیشنهاد نه تنها کار اخلاقی است ، بلکه به سلامتی افراد پیاده هم کمک خواهد کرد. آسانسور در کنار پله برقی حتماً شما هم مشاهده کرده اید که مسافران و فروشندگان بارهای سنگین خود را بر روی پله برقی میگذارند و جابه جا میکنند. این کار نه تنها باعث آزار مسافران دیگر میشود بلکه ممکن است به پله برقی هم صدمه برساند. برهم خوردن تعادل صاحب بار و مسافران دیگر یکی از حوادث این گونه جابه جایی است.

پیشنهاد میشود حتی الامکان این مسافران بارهای سنگین خود را از راه های دیگری به مقصد برسانند و مکان های مجهز به پله برقی برای انتقال بار آسانسورهای اغلب خراب خود را تعمیر و آماده نگه دارند. نظم را رعایت کنید تکیه دادن به پله برقی، نشستن بر روی آن و ازدحام روی قسمتی از پله برقی ممکن است باعث شود قسمتی از لباس و یا کیف شما در درزهای کناری پله گیر کند و باعث آسیب شود. بنابراین از گذاشتن کیف دستی و جعبه روی پله برقی خودداری کنید. هیچ گاه از دو پله همزمان استفاده نکنید این کار ممکن است باعث راحتی شما شود ولی دیگران نظر متفاوتی دارند. به نفر جلوی خود کمی فضا بدهید و راحتی دیگران را ارجح بدانید.

کارهایی که باید انجام داد همیشه از دستگیره پله برقی استفاده کنید، این کار باعث تعادل بهتر شما خواهد شد. نگاه خود را به پایین نگه دارید، این گونه راحت تر از پله استفاده خواهید کرد. برای جلوگیری از ازدحام به سرعت از قسمت خروجی پله برقی دور شوید. از تماس با پله های مجاور اجتناب کنید و لباس های بلند خود مخصوصاً چادر و مانتوی بلند- را از پله ها دور نگه دارید. اما مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه داشت اینکه خرابیها و صداهای غیرعادی یا استفاده نامناسب دیگران از پله برقی را گزارش دهید.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 185

فهرست مطالب شماره 185

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×