menu

ثبت آگهی رایگان

زلزله تهران فاجعه بار خواهد بود

زلزله-تهران-فاجعه-بار-خواهد-بود

رئیس انجمن بتن آمریکا ACI شاخه ایران با تأکید بر اینکه چشم انداز 20 ساله تدوین شده برای تولید بتن 20 سال قبل انجام شده است اما هیچ مسئولی تاکنون از آن ایراد نگرفته است، گفت: اگر در تهران زلزله رخ دهد فاجعه رخ خواهد داد بنابراین سؤال این است چه برنامه ای برای تخریب کمتر در این خصوص دارید.

  به گزارش پیام ساختمان، جواد برنجیان در بیستمین جشنواره بتن و زلزله با تأکید بر اینکه همواره گفته می شود که زلزله یک بلای طبیعی است، گفت: زلزله درست است که یک بلای طبیعی است اما چرا به آن پدیده گفته نمی شود؟
 وی افزود: چرا در ژاپن برای این پدیده برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته اما در ایران همواره ترس از زلزله وجود دارد، چرا باید از ژاپن الگوبرداری نکنیم؟ رئیس انجمن بتن آمریکا ACI شاخه ایران افزود: مقاوم ترین بتن دنیا به مؤسسه بین المللی بتن آمریکا ACI معرفی شد اما تاکنون کسی به این دستاورد نگاه نکرده است بنابراین چرا باید از تجربه سایر کشورها در حوزه زلزله الگوبرداری نشود.
برنجیان تصریح کرد: وزارت راه باید یک مسیر معینی برای مقابله با زلزله مدیریت کلان را هدایت کند و اگر چه برنامه 12 ساله برای افزایش کیفیت بتن داریم، سؤال این است که برای بالا بردن کیفیت بتن چه کارهایی انجام دادیم؟
وی خاطرنشان کرد: از تدوین افزایش کیفیت بتن تا سال 1404 لذت برده می شود، گفت: قرار است مقاومت بتن در سال 97 به 35 مگاپاسکال و در سال 1400 به 500 مگاپاسکال برسد. رئیس انجمن بتن آمریکا ACI شاخه ایران افزود: در دنیا برای بتن کیفی و عملکردی کار می شود و در آمریکا در حال تغییر آیین نامه های ساخت وساز هستند و عملکرد بتن را برای این کار در نظر می گیرند.
برنجیان ادامه داد: دنیا در حال کنار گذاشتن اعداد و ارقام مربوط به بتن هستند و به صورت عملکرد در حال طراحی کارها هستند بنابراین باید مسکن و وزارت راه و شهرسازی که تدوین کننده برنامه ها در کشور است مقاوم ترین بتن دنیا به این موضوع توجه ویژه ای کنند چرا که مقاوم ترین بتن دنیا به مؤسسه بین المللی بتن آمریکا ACI معرفی شد اما تا امروز کسی به این دستاورد نگاه هم نکرده است.
وی با اشاره به اینکه آموزش های لازم باید داده شود چرا که 27 مدل همکاری در ارتباط با استاندارد بتن داریم، گفت: مردم باید بدانند که چگونه با زلزله کنار بیایند چرا که کوچک ترین زلزله در کرمانشاه باعث شد تمام اخبار در این مدت پیرامون این موضوع باشد اما در عمل هیچ خبری نیست.
رئیس انجمن بتن آمریکا ACI شاخه ایران تأکید کرد: اگر در تهران زلزله رخ بدهد فاجعه ای رخ خواهد داد بنابراین باید سیاسیون و اقتصاددانان برنامه های خود را در کنار هم بگذارند چرا که همه می خواهند خدمت کنند. سؤال ما این است که در چشم انداز 20 سال گذشته برای بتن هیچ کسی از این چشم انداز ایراد نگرفت.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×