menu

ثبت آگهی رایگان

وزیر راه و شهر سازی در پاسخ به خبرنگاران:

دنبال حاشیه می گردید

دنبال-حاشیه-می-گردید

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به اینکه رئیس جمهور در معرفی کابینه از عدم توافق با شما در بخش مسکن سخن گفتند، این عدم توافق دقیقا چیست؟ گفت: شما به دنبال حاشیه می گردید.

  به گزارش پیام ساختمان، عباس آخوندی در حاشیه مراسم افتتاح بهره برداری از نخستین صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان در پاسخ به این پرسش که آیا دولت قصد ورود و سرمایه گذاری در صندوق های زمین و ساختمان را دارد، گفت: دولت در پی این است که سازمان ملی زمین و مسکن و یا شرکت عمران شهرهای جدید بتوانند اراضی خود را با کمک صندوق های زمین و ساختمان در اختیار عموم قرار دهد.
 وی در پاسخ به این پرسش دیگری مبنی بر اینکه در مردادماه سال جاری رئیس جمهور در معرفی کابینه اعلام کردند با وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن به توافق نرسیدیم بنابراین در ابتدای دولت یازدهم اولین چیزی که از وزیر راه و شهرسازی بخواهم بخش مسکن است. بنابراین اختلافی که بین رئیس جمهور با شما وجود دارد، چیست؟ گفت: مثل اینکه شما دنبال حاشیه می گردید. آخوندی در تشریح مزیت های راه اندازی صندوق های زمین و ساختمان گفت: به دلیل تنگناهای مالی در بخش اعطای تسهیلات بانکی ناگزیر هستیم که به بازار سرمایه و تأمین مالی پروژه های بزرگ از طریق بازار سرمایه روی بیاوریم. پس این تغییری است که گریزی از آن نیست.
آخوندی با اشاره به اینکه در بیشتر کشورهای پیشرفته صندوق های زمین و ساختمان در بازار سرمایه سهم زیادی دارند به طوریکه این صندوق ها 25 درصد بازار سرمایه را به خود اختصاص داده اند، گفت: این اقدام در ایران نوپا است، مدل و روش آن بسیار ساده است و همان اقداماتی که مردم در معاملات روزمره مسکن انجام می دهند. درواقع راه اندازی صندوق زمین و ساختمان خارج کردن معاملات چهره به چهره است و این اقدام رسمی می شود.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مهم این است که اقدامات چقدر براساس اعتماد انجام می شود تا هرکسی که در ایران بتواند وارد این صندوق های زمین و ساختمان شود.بنابراین افراد می توانند حتی با 1000 تومان در پروژه های میلیاردی مشارکت کنند. وی خاطرنشان کرد: ما برای بازار ایران نیاز به اندیشه های جدید داریم بر این اساس باید مشارکت مردم و توسعه گر در گسترش صندوق های زمین و ساختمان فراهم شود چرا که این صندوق ها ابزارهایی هستند که می توانند در آینده برای توسعه بخش مستقلات در ایران مفید باشند.
 آخوندی با اشاره به اینکه صندوق های زمین و ساختمان حتی می توانند در نظام اجاره داری نیز به خوبی عمل کنند، گفت: افتتاح 80 واحد مسکونی در قالب صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان در پروژه نسیم که امروز تعداد آنها 80 واحد است شاید عدد کوچکی باشد اما مهم روشی است که آزمایش شده و می توان این اقدام و مدل را تکثیر و در کل کشور توسعه داد.
 وی با اشاره به اینکه باید بتوانیم بر مشکل نبود نهادهای کارآمد در ساختماتن غلبه کنیم، گفت: این صندوق ها از لحاظ نظارتی از سوی سازمان بورس نظارت می شوند، بنابراین درساخت و سازهایی که با مشارکت و حمایت این صندوق ها صورت می گیرند سازندگان حرفه ای و مهندسان و مجریان ذی صلاح و با اجازه سازمان بورس ساخت و ساز خواهند کرد، پس از لحاظ تامین مالی و هم از لحاظ کیفیت ساخت و ساز و مهندسی سازی واحدهایی که با مشارکت صندوق های زمین و ساختمان احداث شوند به نفع تمامی مشارکت کنندگان خواهند بود.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×