menu

ثبت آگهی رایگان

خریداران مسکن؛ خبرهای خوش در راه است

خریداران-مسکن-خبرهای-خوش-در-راه-است

ابوالقاسم رحیمی انارکی عضو هیأت مدیره بانک مسکن با بیان اینکه «این بانک در راستای تحرک بخشی به حوزه مسکن، تقویت طرف تقاضا از طریق افزایش قدرت خرید خانوارهای متقاضی مسکن را در دستور کار خود قرار داده است»، اعلام کرد: در این چارچوب، مجموعه ای از تسهیلات جدید برای پرداخت تا پایان سال جاری، در نظر گرفته شده است که به متقاضیان واجد شرایط تعلق می گیرد.

وی با تشریح سه خبر خوش در حوزه تامین مالی طرف تقاضا، گفت: اولین امکان جدید، به دریافت تسهیلات بدون سپرده توسط دارندگان دو نوع از حساب­ های تعهدی برای افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن تا سقف مشخص، مربوط است.
 در این قالب، با تدابیر در نظر گرفته شده، آن دسته از دارندگان حساب ­های پس ­انداز مسکن و پس ­انداز مسکن جوانان (حساب ­های تعهدی) که نوبت دریافت تسهیلات­شان فرا رسیده است می ­توانند ما به التفاوت این تسهیلات تا سقف 60 میلیون، 50 میلیون و 40 میلیون تومان به ترتیب در تهران، شهرهای بزرگ و مراکز استان و همچنین سایر شهرها را «تسهیلات بدون سپرده» دریافت کنند.

وی درباره این امکان تصریح کرد: فردی که موعد دریافت تسهیلات از حساب پس­ انداز مسکن جوانان برای او فرا رسیده و از این صندوق، 44 میلیون تومان تسهیلات به او تعلق می ­گیرد، می ­تواند در تهران، 16 میلیون تومان نیز تسهیلات بدون سپرده، همزمان با تسهیلات صندوق جوانان دریافت کند به این معنا که در نهایت، با این دو فقره تسهیلات، 60 میلیون تومان در قالب تسهیلات خرید مسکن توسط بانک مسکن به این فرد پرداخت خواهد شد.
بر اساس این تصمیم، برای زوجین، مشروط به اقدام هر یک از زن و شوهر برای دریافت تسهیلات، سقف دریافت با استفاده از تسهیلات بدون سپرده برای دارندگان این دو حساب تعهدی، در تهران، شهرهای بزرگ و مراکز استان و همچنین شهرهای کوچک، به ترتیب 100 میلیون تومان، 80 میلیون و 60 میلیون تومان است. به این ترتیب، دارندگان حساب­ های صندوق پس ­انداز مسکن و پس ­انداز مسکن جوانان، با استفاده از تسهیلات بدون سپرده، می ­توانند معادل سقف تسهیلات اوراق، قدرت خرید مسکن خود را افزایش دهند.

 انارکی درباره دومین خبر خوش مخصوص متقاضیان خرید مسکن نیز افزود: بر اساس تصمیم جدید هیات مدیره بانک مسکن، تسهیلات جعاله 20 میلیون تومانی که در حال حاضر در کنار تسهیلات خرید مسکن ارایه می ­شود، تا پایان سال جاری تمدید شد.
وی در ادامه، سومین خبر خوش را پرداخت تسهیلات بدون سپرده به استفاده ­کنندگان از تسهیلات اوراق مسکن اعلام کرد. بر اساس این تصمیم بانک مسکن که در چارچوب مصوبات شورای پول و اعتبار به اجرا درمی­آید، متقاضیان خرید مسکن در صورت دریافت سقف تسهیلات اوراق، چنانچه به شکل انفرادی اقدام کنند می­ توانند 10 میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده نیز در کنار تسهیلات اوراق دریافت کنند. همچنین متقاضیان چنانچه به شکل تقاضای زوجین، تسهیلات خرید مسکن درخواست کنند، 20 میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده، علاوه بر تسهیلات اوراق، به آنها تعلق می­ گیرد.

 بنابراین، در تهران، یک متقاضی تسهیلات 60 میلیون تومانی اوراق مسکن، می­ تواند 10 میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده و در مجموع، 70 میلیون تومان تسهیلات برای خرید مسکن دریافت کند. همچنین زوجین در تهران نیز در صورت دریافت 100 میلیون تسهیلات اوراق، می ­توانند 20 میلیون تومان نیز تسهیلات بدون سپرده و در مجموع 120 میلیون تومان تسهیلات برای خرید آپارتمان از بانک مسکن دریافت کنند. در مراکز استان و شهرهای بزرگ نیز تسهیلات انفرادی شامل تسهیلات اوراق و تسهیلات بدون سپرده، 60 میلیون تومان و در شهرهای کوچک 50 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن دریافت کند. زوجین در این دو گروه از شهرها نیز به ترتیب 100 میلیون و 80 میلیون تومان تسهیلات ترکیبی شامل تسهیلات اوراق و تسهیلات بدون سپرده دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز تسهیلات جدید خرید مسکن تامین شده است افزود: این تسهیلات جدید (به غیر از تسهیلات جعاله) با نرخ سود 18 درصد و بازپرداخت 5 ساله، ارایه خواهد شد. قسط ماهانه تسهیلات بدون سپرده 10 میلیون تومانی که به متقاضیان تسهیلات اوراق تعلق می­گیرد، 253 هزار و 900 تومان است. همچنین قسط ماهانه تسهیلات بدون سپرده 20 میلیون تومانی که به زوجین متقاضی تسهیلات اوراق قابل پرداخت است نیز 507 هزار و 800 تومان است. تسهیلات جعاله 20 میلیون تومانی با نرخ سود هفده و نیم درصد و بازپرداخت 5 ساله، ارایه می­شود که قسط ماهانه این تسهیلات نیز 502 هزار و 400 تومان تعیین شده است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×