menu

ثبت آگهی رایگان

ساختمان هایی با عمر 300 سال

ساختمان-هایی-با-عمر-300-سال

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه برای تولید نیوجرسی ها باید علاوه بر توانمندی بتن، دوام و زیبایی را مورد توجه قرار داد، گفت: محققان کشور در دانشگاه تهران نیز به بتنی با مقاومت 350 مگاپاسکال دست یافته اند.

محمد شکرچی زاده در همایش دوام حفاظ های بتنی راه (نیوجرسی) اظهار کرد: بتن تنها محصول ساختمانی است که تمام نیاز های خود را با استفاده از آن برآورده می کنیم. همچنین این محصول دارای شگفتی ها و ارزش های قابل توجهی است که در صورت پی بردن به آن ها می توان به ارزش افزوده دست یافت.
 
وی با اشاره به افزایش دو برابری جمعیت جهان و 27 برابری تولید سیمان از سال 1950 میلادی افزود: این ارقام بیانگر آن است که سیمان به طور تقریبی توانسته تمام نیاز های سازه ای و دوام را در دسترس مردم قرار دهد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بابیان اینکه جهان به ساختمان هایی با عمر 300 سال و تولید بتن با مقاومت 700 مگاپاسکال دست یافته است، گفت: محققان کشور در دانشگاه تهران نیز به بتنی با مقاومت 350 مگاپاسکال دست یافته اند.

وی یکی از موارد موردتوجه در راه سازی طی سال های اخیر را استفاده از رویه های بتنی بیان کرد و گفت: علاوه بر رویه های بتنی می توان با استفاده از ظرفیت مناسب بتون در داخل کشور برای حفاظ های بتنی و نیوجرسی نیز از این محصول استفاده کرد که به صورت پیش ساخته و شکل های گوناگون وجود دارد.

شکرچی زاده تأکید کرد: توانمندی بتن، دوام و زیبایی لازم نیز باید در ساخت و تولید حفاظ های ایمنی و نیوجرسی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مسئله دوام در حفاظ های بتنی موردتوجه قرار نگرفته است، گفت: این حفاظ ها زیر بار مکانیکی قرار نمی گیرد و همین مسئله باعث شده که پس از مستهلک یا تخریب شدن نیوجرسی به سادگی با دیگری جایگزین شود.
 رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خاطرنشان کرد: امروز می توان با استفاده از مشاوران مجرب محصولی با عمر 15 تا 20 سال تولید کرد که علاوه بر داشتن توجیه اقتصادی از تخریب محیط زیست نیز جلوگیری کند.
وی با اشاره به زیان های زیست محیطی تولید سیمان تصریح کرد : با توجه به اینکه 75 درصد جسم بتون را سنگ دانه تشکیل می دهد و این سنگ دانه ها از بستر رودخانه ها تأمین می شود، بسیاری از سیل های ویرانگر به دلیل برداشت بی رویه شن و ماسه از بستر رودخانه هاست.

شکرچی زاده همچنین یادآور شد: با آزمایش نیوجرسی های مختلف به نتایجی دست یافتیم که در برخی از آن ها نسبت آب به سیمان به 7 درصد رسیده است و این یک فاجعه تلقی می شود، زیرا بتن به حداقل مقاومت رسیده و اکثر منافذ مویه به هم متصل اند و هیچ منفذی وجود ندارد.

وی از آمادگی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای ارائه خدمات مشاوره به تولیدکنندگان حفاظ های بتنی راه و نیوجرسی خبر داد و گفت: خوشبختانه حضور شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل ونقل و سازمان راهداری، حمل ونقل جاده ای و همچنین اعتقاد کارخانه های تولیدی برای ارتقا کیفی و دوام حفاظ های بتنی راه بسیار جدی است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×