menu

ثبت آگهی رایگان

پروژه های مسکن مهر کرمانشاه روی گسل نبود

پروژه-های-مسکن-مهر-کرمانشاه-روی-گسل-نبود

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: در مناطق زلزله زده شاهد این هستیم که واحد های مسکن مهر که دو سال از ساخت آنها نمی گذرد به صورت جدی تخریب شده اند و این یک فاجعه است.

علی بیت الهی با بیان این که پروژه های مسکن مهر کرمانشاه روی گسل قرار نداشته و علت تخریب پایین بودن مقاومت این ساختمان است، اظهار کرد: اینکه گفته می شود دلیل تخریب این واحدها، مجاورت با گسل است، درست نیست و کاملا رد می شود.
وی با بیان این که در مجاورت واحدهای مسکن مهر تخریب بسیار زیاد بوده است، افزود: در زلزله اخیر بجنورد هم شاهد تخریب جدی واحدهای مسکن مهر بودیم و زلزله کرمانشاه هم نشان داد مسکن مهر این منطقه هم در برابر زلزله مقاوم نیست.
بیت الهی تاکید کرد: پیشنهاد ما به وزارت راه و شهرسازی این است که مقاومت واحدهای مسکن مهر در سراسر کشورد مورد ارزیابی قرار بگیرد و واحدهای نا ایمن و با مقاومت کمتر مقاوم سازی شوند.
رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه پایین بودن ایمنی و مقاومت مسکن مهر در برابر سوانح امروز به یکی از معضلات کشور تبدیل شده، گفت: در مناطق زلزله زده شاهد این هستیم که در کنار بناهای خشت و گلی با تخریب کم، واحد های مسکن مهر که دو سال از ساخت آنها نمی گذرد به صورت جدی تخریب شده اند و این یک فاجعه است.
او اظهار داشت: قطعا علت تخریب جدی ساختمان های مسکن مهر استفاده از مصالح ساختمانی غیر استاندارد، شتابزدگی در ساخت، جانمایی و طراحی نادرست است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×