menu

ثبت آگهی رایگان

واکنش بهارستانی ها به راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان

واکنش-بهارستانی-ها-به-راه-اندازی-سامانه-ملی-املاک-و-اسکان

افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به مزایای ایجاد سامانه املاک و اسکان کشور گفت: مجلس پیگیری اجرای این سامانه را در اولویت خود قرار خواهد داد.

سید حسین افضلی نماینده اقلید استان فارس در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران در خصوص تأخیر در راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان کشور گفت: یکی از معضلات جدی که هم اکنون در کشور با آن روبرو هستیم؛ حجم ماده هایی است که در قانون برای شفاف سازی و نظم بیش تر امور توسط مجلس تصویب شده است؛ اما دولت آن ها را اجرایی نمی کند و راه اندازی این سامانه نیز در همین دسته قرار دارد.

علت تعلل دولت در راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان کشور مشخص نیست
 افضلی با بیان اینکه لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم توسط مجلس شورای اسلامی در سال 1394 تصویب شد و به منظور اجرایی شدن آن وزارت راه و شهرسازی فرصتی 6 ماهه داشت، گفت: آن چیز که روشن است علت تعلل در این موضوع مشخص نیست. وی افزود: اگر این سامانه اجرا شود با ایجاد شفافیت در معاملات موجب کاهش کلاه برداری در خریدوفروش املاک خواهد شد و دست سوداگران را از دلالی در بازار مسکن کوتاه خواهد کرد.
عدم اجرای سامانه ملی املاک باعث افزایش اجاره بها
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه راه اندازی این سامانه به افزایش عدالت اجتماعی نیز کمک می کند گفت: یکی از مسائل عمده ای که باعث افزایش قیمت اجاره ها شده و همچنین موجب اختلاف قیمت بین ساختمان ها در مناطق مختلف گردیده است، عدم کنترل بر خانه ها با سامانه مذکور است.

نماینده اقلید فایده دیگر این سامانه را شناسایی خانه های خالی عنوان کرد و گفت: دولت با اعمال مالیات بر این خانه ها که عمدتاً به اقشار ثروتمند جامعه تعلق دارند می تواند درآمد بسیار بالایی را کسب کند و به تبع آن پروژه های عمرانی روی زمین مانده را به نتیجه برساند. مجلس قانون سامانه ملی املاک را در اولویت قرار خواهد داد

وی در مورد پیگیری اجرای این سامانه توسط مجلس گفت: کاری که مجلس در دستور کار خود قرار داده تقویت بعد نظارتی است؛ در حال حاضر اعضای کمیسیون عمران قوانین معطل مانده را شناسایی می کنند و در ادامه جلساتی با متولیان اجرای قانون مربوطه برگزار کرده و از مسئولان گزارش کار خواسته می شود.
افضلی در پایان با اشاره به اینکه حجم قوانین اجرا نشده بالا است گفت: اگر قوانین ضروری مانند سامانه ملی املاک از طریق خبرنگاران و مردم به ما اطلاع داده شود مجلس آن ها را در اولویت قرار خواهد. گفتنی است که بیش از 2 سال از تصویب قانون راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان کشور می گذرد و باوجود تصریح قانون و وعده های متعدد مسئولین وزارت راه و شهرسازی، هنوز راه اندازی نشده است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×