menu

ثبت آگهی رایگان

بهبود شرایط وام مسکن و انکار توسط بانک مسکن

بهبود-شرایط-وام-مسکن-و-انکار-توسط-بانک-مسکن

بعد از گذشت بیش از دو ماه از طرح اولین وعده درباره بهبود شرایط وام مسکن و انکار موضوع توسط بانک مسکن، حالا مشاور وزیر کار اعلام کرده است که پیشنهادهایی از طرف وزارتخانه به بانک مرکزی ارائه شده و بانک مسکن نیز نامه نوشته تا اصلاحاتی در سه زمینه انجام دهد.

حسین عبده تبریزی با اعلام این خبر افزود: یکی از این اصلاحات، افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم از 12 به 15 سال، کاهش نرخ سود از 9٫5 به 7 درصد و کاهش مدت سپرده گذاری از شش به چهار ماه است.
منظور از کاهش مدت سپرده گذاری به چهار ماه آن است که فرد متقاضی، بعد از چهار ماه، به اندازه مبلغ سپرده گذاری شده، می تواند وام دریافت کند و بعد از هشت ماه دوبرابر آن امتیاز وام خواهد داشت. داستان تسهیل وام مسکن تا رسیدن به خان آخر گفتنی است موضوع تسهیل شرایط دریافت وام مسکن از اوایل شروع به کار دولت دوازدهم مطرح شد.
بعد از آن هفدهم شهریورماه بود که وزیر راه در مشهد صریحا از پیشنهاد خود به رئیس جمهور برای کاهش یافتن دوره انتظار وام مسکن سخن گفت. حتی موضوع آن قدر جدی شد که دوازدهم مهرماه مظاهریان معاون وزیر راه از شرایط جدید وام مسکن طی هفته آتی – یعنی هفته سوم مهرماه- خبر داد. دو روز بعد سلامی مشاور وزیر راه هم جزئیات جدید وام مسکن را اعلام کرد.
وی در شرایط جدید بازپرداخت را 15 ساله، نرخ سود را هشت درصد و دوره سپرده گذاری را پنج ماه اعلام کرد اما هفته بعد این اظهارات او تکذیب شد و خبری هم از اعلام جزئیات این وام در هفته سوم مهرماه نشد. بعدها برخی اخبار از مخالفت بانک مسکن با این پیشنهاد و درخواست هیئت مدیره آن برای دریافت یارانه سود تسهیلات از دولت خبر دادند.
 اول آبان ماه بود که مدیرعامل بانک مسکن هم صریحا موضوع را رد کرد و گفت: تاکنون هیچ پیشنهادی از طرف این بانک برای افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن برای متقاضیان خانه یکم به بانک مرکزی ارسال نشده است.حالا و بعد از حدود سه ماه، طبق گفته عبده تبریزی، بانک مسکن هم همراه شده و وزارت راه و بانک مسکن پیشنهادهای خود را برای تایید نهایی به بانک مرکزی ارسال کرده اند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×