menu

ثبت آگهی رایگان

تولید مسکن بیش از نیاز جامعه

تولید-مسکن-بیش-از-نیاز-جامعه

بخش مسکن و ساختمان کشور با 300 صنعت دیگر ارتباط نزدیک دارد و رونق بازار در این بخش به رشد و پویایی سایر صنایع وابسته کمک می کند. با این حال اکنون تولید مسکن در کشور وضعیت مناسبی ندارد و یک سوم نیاز واقعی است.

رامین قاسم پور کارشناس صنعت ساختمان و صنایع وابسته با بیان اینکه بر اساس سند چشم انداز، ایران باید تا سال 2025، 30 میلیارد دلار از حضور گردشگران ارزآوری داشته باشد، گفت: به طورقطع با رونق بخش مسکن و صنایع وابسته به آن مثل صنعت هتلداری می توان امیدوار بود که به این مهم دست خواهیم یافت.

قاسم پور با اشاره به مرتبط بودن 300 صنایع به صورت مستقیم به بخش مسکن گفت: رکود بخش مسکن از سال 91 آغازشده و همین موضوع باعث شده تا برخی از صنایع مرتبط با بخش مسکن مثل صنایع هتل سازی، رستوران و دکوراسیون داخلی دچار مشکل شده و با ظرفیت پایینی ادامه فعالیت دهند.

وی تأکید کرد: طی چند ماه گذشته رونقی که در بخش مسکن به وجود آمده بود باعث شد تا صنایع مرتبط با این بخش به روزهای آینده امیدوار شوند و باید به تجهیزات گردشگری و رستوران داری طی سال های آتی توجه ویژه ای شود.
 قاسم پور با تأکید بر اینکه بهتر شدن وضعیت صنایع وابسته به بخش مسکن می تواند به تحرک صنعت ساختمان نیز بیش از پیش کمک کند، گفت: در تمام دنیا برگزاری نمایشگاه های تخصصی تنها منوط به فروش کالا و تبلیغات نیست بلکه کشور های پیشرفته با برگزاری نمایشگاه ها به روزترین محصولات مورداستفاده فعالان صنعت را در معرض عموم قرار می دهند تا در صورت وجود مشکل آن صنعت از وضعیت نا به سامان خارج شود.

وی اظهار داشت: نیاز سالانه تولید مسکن در کشور یک میلیون واحد است و اما در حال حاضر تولید یک سوم این میزان است.

قاسم پور اظهار کرد: با تحرک صنعت ساختمان صنایع زیرشاخه این بخش مثل هتلداری، بخش رستوران، دکوراسیون داخلی، صنعت چوب و روشنایی نیز رونق می گیرد.

 این کارشناس صنعت ساختمان گفت: طی آماری که ارائه شده است 96 درصد مجوزهای صادرشده برای بهره برداری و موافقت ساخت کارخانه ها و بنگاه های کوچک و متوسط داده شده است که 53 درصد سهم اشتغال و 33 درصد را در بخش تولید ناخالص داخلی به خود اختصاص داده است اما متأسفانه تسهیلاتی که به این بنگاه ها داده می شود تنها 8 درصد است.

وی ادامه داد: پرداخت 8 درصد تسهیلات به این مجوزهای صادرشده و این بنگاه های کوچک و متوسط با اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد پس زمانی که این 96 درصد از اقتصاد کشور در حاشیه باشد طبیعی است که اقتصاد کشور نتواند به پویایی برسد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×