menu

ثبت آگهی رایگان

اتحادیه فعلی مشاوران املاک، بسیار پول محور است

اتحادیه-فعلی-مشاوران-املاک-بسیار-پول-محور-است

حضور زنان باتجربه و صاحب دانش در سمت های مدیریتی و اجتماعی می تواند علاوه بر پاسخگویی بهتر به نیاز نیمی از پیکره جامعه، زمینه ارتقای کیفیت و قانون مداری بیشتر را نیز فراهم کند. در این راستا صنف مشاوران املاک هم با بهره گیری از حضور و فعالیت زنان در طول سال های گذشته به ویژه در دوران رکود بازار مسکن نشان داد که به کارگیری توانمندی های زنان از ظرفیت بالایی برخوردار است. به ویژه آنکه در حال حاضر شاهد کاندید شدن بانوان در انتخابات آتی اتحادیه، نیز هستیم . در این خصوص پیام ساختمان با تشکیل میزگردهایی با حضور نامزدهای انتخابات به ویژه کاندیدهای زن سعی کرده نقطه نظرات آن ها را به صورت شفاف بیان کند. ازاین رو در این شماره هم با دو تن از کاندیدهای زن در انتخابات گفتگویی داشته ایم که ازنظر می گذرد.

فرانک کلابی مهندس برنامه ریزی شهری است که از 6 سال پیش به صورت جدی وارد بازار مسکن شده است. دغدغه اش در ابتدا فقط کسب وکار بود ولی امروز معتقد است که باید برای رفع چالش هایی که شغل و جایگاه مشاوران املاک دارند، آستین بالا بزند و همتی کند؛ ازاین رو برای عنوان بازرس اتحادیه داوطلب شده نامش را در فهرست کاندیدهای انتخابات اتحادیه ثبت کرده است.
 از او در مورد انگیزه و اهدافش برای کاندید شدن پرسیدیم که گفت: مطالب مطروحه در هیئت مدیره اتحادیه به اعضا و دغدغه های اعضا به هیئت مدیره منتقل نمی شود.
من قصد دارم در صورت پیروزی در انتخابات، به عنوان بازرس این وظیفه را انجام دهم.کلابی به مسئله وجود رکود گسترده در بازار مسکن اشاره کرد و افزود: رکود به کسب وکار ما لطمه زیادی زده است، زمانی 45 نفر کارکنان داشتیم ولی امروز به دلیل رکود این رقم به 2 نفر رسیده است.
از سوی دیگر تعداد زیادی از مشاوران املاک شغلشان را تغییر داده اند.
وی با اشاره به طرح اتحادیه در خصوص صدور کارت برای مشاوران املاک که به صورت ثابت در هر واحد صنفی مشغول به کار هستند، اظهار داشت: سیستم کار مشاور املاک به گونه ای است که مشاور هیچ عرقی به کارش ندارد چراکه حقوق بگیر رسمی نیست بنابراین این کارت ها هیچ تأثیری در شرایط کاری و اجتماعی آن ها نداشته است. در طول چهار سال گذشته از سوی اتحادیه سیاست هایی اجرایی شده که بدون مشورت و نظرخواهی با اعضا صورت گرفته است. نمونه اش صدور کارت برای مشاوران املاک بود.
کلابی گفت: صدور این کارت ها به لحاظ امنیتی و اخلاقی کار درستی است ولی ازآنجایی که مشاوران املاک ثابت نیستند، باید اصلاحاتی انجام شود که به موجب آن، کارت ها پس از رفتن مشاور غیرفعال شود.
 وی تصریح کرد: ما جامعه مشاوران املاک نداریم در حال حاضر مشاور یک فرد بی هویت است، در این مورد باید فرهنگ سازی شود تا مشاوران املاک باافتخار بگویند که یک مشاور املاک هستند. پیشنهاد می کنم جامعه مشاوران املاک ایجاد شود. اگر مشاور تحت لوای اتحادیه باشد کار مشاوران املاک هم صاحب یک هویت مستقل می شود.
برای سرعت بخشیدن به بهبود جایگاه اجتماعی مشاوران املاک باید آموزش ها و کلاس هایی برگزار شود که از نحوه لباس پوشیدن تا برقرار کردن ارتباط و بکار گیری ادبیات موردنیاز در کار مشاور املاک به فرد آموزش داده شود.من پیشنهاد می دهم که حتی در این زمینه کتابچه هایی منتشر شود که افراد قبل از ورود به این شغل کتاب ها را مطالعه کنند و بادانش وارد این حرفه شوند.
کلابی با انتقاد از الکترونیکی نبودن پرداخت ها در اتحادیه گفت: باید پرداخت ها برای امور مربوط به اتحادیه، الکترونیکی شود. افسانه نیکو نژاد، یکی دیگر از نامزدهای انتخابات اتحادیه مشاوران املاک تهران است که از دیدگاه ها، انگیزه و اهداف خود می گوید.وی در مورد اهمیت کار مشاوران املاک گفت: یکی از مشکلاتی که من به عنوان یک مشاور املاک خانم با آن روبرو هستم این است که جواز کسب به نام من صادرشده ولی به من گفته می شود چون خانم هستی باید یک مباشر مرد داشته باشی؛ درواقع آن ها من و کار من را به عنوان یک زن قبول نکرده اند.
نیکو نژاد همچنین به مناسب نبودن دیدگاه جامعه نسبت به شغل مشاوران املاک اظهار تأسف کرد و گفت: من به عنوان یک کاندید معتقد هستم که باید هیئت مدیره جدید پس از انتخابات تا آنجایی که لازم است در این زمینه فرهنگ سازی کنند.عملکرد اتحادیه را چطور ارزیابی می کنید؟
کلابی: اتحادیه مشاوران املاک خیلی پول محور شده و به هر بهانه ای دسترسی ما قطع می شود و ما باید برای وصل آن پول بپردازیم. حتی گاهی اوقات ما اطلاع نداریم که چرا دسترسی مان قطع شده است.
وی ادامه داد: به تازگی مبلغ تعرفه قرارداد اجاره، خریدوفروش بدون اطلاع دادن به اعضا زیاد شده و از تعرفه 5 هزار تومان بابت قرارداد خریدوفروش به 10 هزار تومان و از نرخ هزار تومان بابت قرارداد اجاره به 4 هزار تومان رسیده است. در این مورد هیچ اعتراضی هم نمی توانیم بکنیم چراکه بلافاصله دسترسی ما را قطع می کنند.
کلابی افزود: به طورکلی اتحادیه فعلی فقط اعضا را برای تأمین هزینه های اتحادیه می خواهد و دیگر کاری به مابقی مسائل ندارد.پیام ساختمان: اگر به عنوان بازرس اتحادیه انتخاب شدید چه می کنید؟
نیکو نژاد : من سعی می کنم بابت کارهایی که در اتحادیه انجام می شود و نیز تصمیم گیری های صورت گرفته به اعضا توضیح بدم؛ اتحادیه باید پاسخگو باشد.
کلابی: اگر کار ما دلالی است و ما دلیل آورنده برای جوش دادن یک معامله هستیم پس نباید از ما ارزش افزوده گرفته شود چراکه مشاوران املاک خدمات ارائه می دهند مثل یک وکیل یا یک مهندس مشاور درحالی که بر درآمد یک مشاور املاک، مالیات بر ارزش افزوده وضع می شود ولی از یک وکیل یا مهندس مشاور و... مالیاتی اخذ نمی شود.
وی افزود: باید با درکی جدید از شغل مشاوران املاک اخذ مالیات بر ارزش افزوده از این صنف متوقف شود.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×