menu

ثبت آگهی رایگان

موافقت کمیسیون عمران مجلس با کلیات لایحه تفکیک وزارت راه و شهرسازی

موافقت-کمیسیون-عمران-مجلس-با-کلیات-لایحه-تفکیک-وزارت-راه-و-شهرسازی

کمیسیون عمران مجلس در جلسه دیروز خود با کلیات لایحه تفکیک وزارت راه و شهرسازی موافقت کرد. طبق این لایحه دو وزارتخانه حمل و نقل و مسکن و شهرسازی تشکیل و حوزه کاری شهرداری ها به وزارت مسکن و شهرسازی محول خواهد شد.

برنامه ادغام وزارتخانه های مسکن و راه، برای اولین بار بهمن سال 89 و پس از استیضاح وزیر وقت راه و ترابری، در دولت دهم مطرح شد؛ سپس در 13 خرداد سال 90 با هدف تحقق ماده ای از برنامه پنجم مبنی بر کاهش تعداد وزارتخانه ها از 21 به 17 وزارتخانه، قانون تشکیل وزارت راه و شهرسازی در مجلس به تصویب رسید.
طی سال های اخیر برخی نارضایتی ها از ادغام وزارت مسکن و شهرسازی با وزارت راه وجود داشت که مهمترین آن پرداخته شدن به یکی از دو مبحث مهم راه یا شهرسازی توسط وزیر و مغفول ماندن دیگری بود.

سرانجام در خردادماه سال جاری، معاون امور مجلس رئیس جمهوری از تصمیم دولت برای تفکیک 3 وزارتخانه از جمله راه و شهرسازی خبر داد و گفت: لایحه تفکیک این وزارتخانه ها به مجلس ارائه خواهد شد تا وزارت راه و شهرسازی به وزارتخانه های «راه و ترابری» و «مسکن و شهرسازی» تبدیل شود.

وی ابراز امیدواری کرده بود تا لایحه مربوطه با فوریت در مجلس مورد بررسی قرار گیرد و به تصویب برسد تا رئیس جمهوری، کابینه دوازدهم را بر اساس این ساختار تشکیل دهد.

با این وجود بررسی این لایحه به زمان مذکور نرسید. در همین راستا در نشست روز یکشنبه 16 مهرماه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، لایحه دولت در خصوص انتزاع وزارتخانه راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت و کلیات این لایحه به تصویب رسید.

 بر این اساس بنا شد تا حوزه راهداری این وزارت خانه به وزارت حمل ونقل تبدیل شود و مدیریت بخش حمل و نقل کشور اعم از دریایی، زمینی، ریلی و هوایی در حوزه این وزارت خانه قرار گیرد. همچنین در بحث مسکن و شهرسازی نیز حوزه کاری شهرداری ها از وزارت کشور به وزرات مسکن و شهرسازی منتقل خواهد شد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×