menu

ثبت آگهی رایگان

تسهیلات یخ مسکن را نمی شکند

تسهیلات-یخ-مسکن-را-نمی-شکند

یک کارشناس بانکی بابیان اینکه در آینده نزدیک به انبوه سازان وام ساخت خانه از محل صندوق یکم اعطا می شود، گفت: این وام قابل انتقال به خریدار است و تنها برای ساخت وساز و بافت فرسوده اعطا می شود.

این کارشناس   با تأکید بر اینکه صرف تأمین مالی نمی تواند منجر به خروج بازار مسکن از رکود شود، اظهار داشت: وجود خانه های خالی نشان می دهد که تنها پرداخت تسهیلات، نمی تواند به تنهایی منجر به راه اندازی چرخه رونق مسکن در بازار شود. برای رونق در چرخه خرید، فروش و ساخت مسکن باید در نرخ سودها و نرخ تورم ثبات ایجاد شود.
 وی گفت: طبق قانون اساسی، دولت موظف است مسکن مناسب برای اقشار کم درآمد تأمین کند و از سال 69طرح پرداخت تسهیلات در قالب وام صندوق پس انداز مسکن در بانک مسکن کلید خورد. آن زمان وام مسکن از مبلغ 2.5 میلیون تومان شروع و امروز به 80 میلیون تومان رسیده است که البته به زوجین متقاضی 160 میلیون تومان وام خرید تعلق می گیرد.
وام خرید منجر به تغییر قیمت در بازار مسکن می شود
این منبع آگاه اظهار داشت: برمبنای طرح اعطای تسهیلات خرید مسکن در قالب صندوق یکم، مقرر شد به متقاضیان تهران 80 میلیون تومان، در شهرهای بالای 200 هزار نفر و مراکز استان ها 60 میلیون تومان و در شهرهای کوچک 40 میلیون تومان پرداخت شود.
وی افزود: دستورالعمل این وام نیز به زودی صادر خواهد شد و بر اساس آن، وام یادشده تنها برای بافت فرسوده و ساخت وساز پرداخت خواهد شد و بسته به موقعیت جغرافیایی، نرخ آن 80، 60 و 40 میلیون تومان است.
ادامه این گزارش را می توانید در شماره سیصد و نوزده نشریه پیام ساختمان مطالعه کنید.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×