menu

ثبت آگهی رایگان

تولید انبوه مسکن مشکل بافت فرسوده و حاشیه نشینی را حل نمی کند

تولید-انبوه-مسکن-مشکل-بافت-فرسوده-و-حاشیه-نشینی-را-حل-نمی-کند

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تولید انبوه مسکن مشکل بافت فرسوده و حاشیه نشینی را حل نمی کند گفت:ستاد بازآفرینی یک سوم از جمعیت شهری کشور و ارتقای کیفیت زندگی آن ها را مورد هدف قرار داده است.

عباس آخوندی با اشاره به اینکه سیاستگذاران کشور تصور می کنند که تولید انبوه مسکن و با اجرای طرح های آماده سازی می تواند راه حل رفع مشکل مسکن در کشور باشد گفت: در حقیقت هیچ یک از موارد نام برده مشکل بافت فرسوده و حاشیه نشینی را حل نمی کند به همین دلیل باید ضمن گردهمایی و گفتگو به درک درستی از صورت مسئله اصلی این حوزه در سطح کشور دست یابیم.

آخوندی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به رشد کاهنده جمعیت در اکثر استان های کشور بیان کرد: با توجه به نرخ فعلی رشد جمعیت در کشور با جمعیت ثابتی در اکثر استان ها مواجه هستیم، جمعیت شهری در استان اردبیل در سال 90 برابر با 488 هزار نفر و در سال 95، 527 هزار نفر اعلام شده است که تقریبا افزایش جمعیت سالانه 7 هزار نفر را نشان می دهد.

به گفته وی رشد در مرکز به عنوان شهری مهاجرپذیرتر نسبت به سایر شهرها به سمت کاهش جدی بوده و حتی این نرخ در سایر شهرها نیز رشدی منفی را نشان می دهد.

وی همچنین در اشاره به وضعیت رشد جمعیتی در کلانشهر تهران نیز بیان کرد: به طور مثال جمعیت شهری تهران نیز در سال 90، 8 میلیون و 400 هزار نفر و در سال 95، 8 میلیون و 700 هزار نفر اعلام شده است که رشدی به شدت منفی را نشان داده و حاکی از این روند کاهنده در سراسر کشور است.

آخوندی همچنین با تاکید براینکه تنها رشد جمعیت در برخی از شهرهای مستثنی مانند چابهار به دلیل ایجاد بندر ممکن است رو به افزایش باشد گفت: درحقیقت این رشد ثابت و در برخی مناطق منفی نوعی فرصت و تهدید برای ما به شمار می رود چراکه وقتی رشد متوقف شود می توانیم به جای کمیت به کیفیت زندگی در شهرها فکر کرده و سیاستی درست را انتخاب کنیم. هدف ستاد بازآفرینی ارتقاء کیفیت زندگی یک سوم از جمعیت شهری کشور است
وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اهمیت برگزاری ستاد بازآفرینی در سطح کشور بیان کرد: بدون شک ستاد بازآفرینی یک سوم از جمعیت شهری کشور و ارتقای کیفیت زندگی آن ها را مورد هدف قرار داده و به همین دلیل حائز اهمیت است، جلسات ستاد باید به طور منظم و مرتب و به صورت ماهیانه در سطح استانی و شهرستانی در کشور برگزار شود چراکه هیچ مسئله ای جز رسیدگی به افراد ساکن در محلات ناکارامد در زمان فعلی کشور وجود ندارد.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به حضور بیش از 20 دستگاه در جلسات ستاد بازآفرینی و آغاز به کار آن در دولت یازدهم گفت: ما منابع محدود تمامی دستگاه ها را یک جا جمع کرده و با هم در محلات هزینه می کنیم و به این ترتیب می توانیم بگوییم که به جای هدر رفت منابع در اخر کار حداقل شاهد رفع مشکلات یک محله بوده ایم که قطعا در نتیجه هماهنگی تمامی دستگاه ها محقق شده است.

این مقام مسئول محله محوری را یکی از سیاست های اصلی وزارت راه و شهرسازی در رسیدگی به بافت های ناکارامد در کشور اعلام کرد و افزود: سیاست ما در این حوزه از دولت یازدهم برخورد با مشکلات به صورت محله ای است، چرا که مسئله و مشکل هر محله با محله دیگر متفاوت بوده و ما نمی توانیم برای رویارویی با آن یک راه حل عمومی تعریف کنیم، از سوی دیگر بین افراد یک محله علاقه ای خاص وجود دارد که ما با ایجاد محله در مناطق حاشیه ای به دنبال به وجود آمدن حس تعلق بین افراد هستیم.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×