menu

ثبت آگهی رایگان

احوال بازار مسکن خوب نیست

احوال-بازار-مسکن-خوب-نیست

خبر کاهش نرخ سود بانکی در حالی منتشردغدغه اجاره نشینی با کاهش سود بانکی شد که یکی از بازارهای متاثر از آن یعنی بازار اجاره بها، حال و روز خوبی ندارد و این روزها مالکان حتی بدون اطلاع از تصویب و انتشار این خبر با دریافت اجاره بهای بیشتر و ودایع کمتر روزهای ناخوشایندی را در بازار رهن و اجاره برای مستاجران رقم زده اند.

به عبارت بهتر، این روزها اوضاع و احوال بازار مسکن خوب نیست و کاهش نرخ سود بانکی نیز در این بین برای مالکان بهانه ای شده که مستاجران را تحت فشار بیشتری قرار بدهند.

البته از سوی دیگر اگرچه کاهش نرخ سود بانکی به گفته بسیاری از کارشناسان، در بازار اجاره اثرگذار است، اما می توان به این موضوع امیدوار بود که بازار خریدوفروش مسکن را تحت تاثیر قرار می دهد و زمزمه های رونق به این بازار می رسد.

با توجه به رکود 4 ساله که بازار مسکن را درگیر خود کرده، تمامی سازندگان و مالکان منتظر یک تلنگر برای دگرگون کردن این بازار هستند.

بازار اجاره ظرفیتی برای افزایش قیمت ندارد یکی از مشاوران املاک با اشاره به اینکه اثر کاهش نرخ سود بانکی در ماه های آینده بر بازار مسکن نمایان می شود، افزود: قیمت مسکن در سال آینده با افزایش روبه رو می شود و رکودی که طی این 4 سال انباشته شده، تبدیل به حباب گرانی می شود که با یک تلنگر می ترکد.

وی افزود: فصل نقل وانتقالات مسکن رو به پایان است، به همین دلیل قیمت ها بیش از 30 درصد افزایش یافته و بازار اجاره ظرفیتی برای افزایش قیمت ندارد، بنابراین بیشتر تاثیر قیمت روی بازار خرید است، اما به طور کلی براساس این گزارش، اگرچه کاهش نرخ سود بانکی شاید در بسیاری از بخش های اقتصادی کشور جوابگو باشد و بتواند مشکل اقتصادی را برطرف کند، اما به نظر می رسد که این موضوع در بخش مسکن نه تنها نمی تواند به رونق کمک کند، بلکه زمینه ایجاد مشکلات بیشتر برای مستاجران را نیز فراهم می کند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×