menu

ثبت آگهی رایگان

افزایش تعداد سفر گردشگران خارجی به ایران

افزایش-تعداد-سفر-گردشگران-خارجی-به-ایران

رویترز طی گزارشی نوشت: ایران به محض رها شدن از تحریم های غرب به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مقصد جذاب گردشگری است.

بر اساس آمارهای رسمی، در یک ساله منتهی به مارس 2017، بیش از 6 میلیون گردشگر به ایران سفر کرده اند که 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد نشان می دهد و 3 برابر ارقام سال 2009 میلادی است.
افزایش تعداد سفر گردشگران خارجی به ایران بعد از توافق هسته ای سال 2015 بین تهران و قدرت های جهانی اتفاق افتاد که منجر به لغو بسیاری از تحریم های غرب علیه این کشور شد.شرکت های هواپیمایی اروپایی نظیر بریتیش ایرویز و لوفتهانزا پروازهای مستقیم به ایران را از سر گرفته اند و مقامات این کشور مقررات اعطای روادید را تسهیل نموده اند.
 با افزایش تعداد ورود گردشگران، تقاضا برای تسهیلات اقامتی و رفاهی در ایران در حال افزایش است.بر خلاف برخی شرکت های غربی که به دلیل ترس از خروج دولت ترامپ از برجام تمایلی به سرمایه گذاری در ایران ندارند، هتل های زنجیره ای بین المللی به سرعت در حال تامین نیازهای گردشگران خارجی به هتل های بیشتر در ایران هستند.هتل های زنجیره ای آکور فرانسه اولین هتل زنجیره ای بود که در سال 2015 در ایران گشایش یافت.
این شرکت هم اکنون دو هتل در ایران دارد.ملیای اسپانیا هم سال آینده اولین هتل خود را در ایران راه اندازی می کند. روتانای امارات هم اوایل سال آینده از یک هتل در ایران بهره برداری می کند و قصد دارد تا سال 2020 3 هتل دیگر در ایران احداث نماید.شرکت ایزی هتل انگلیس هم در ماه جولای قراردادی برای ساخت 500 اتاق هتل در ایران به امضا رساند. بازار گردشگری ایرانی مطمئنا فضا برای بازیگران بسیاری بیشتری دارد.
ایران قصد دارد تا سال 2025 میلادی بیش از 20 میلیون گردشگر خارجی جذب کند.بسیاری از گردشگران، جوانان کوله به دوش از اروپا و آسیا هستند که مجذوب تاریخ و فرهنگ ایران شده اند. جذاب ترین مقصد های گردشگری در ایران شهرهای قدیمی اصفهان و شیراز هستند. شیراز همچنین محل قرار گرفتن پرسپولیس، یکی از اماکن ثبت شده به عنوان میراث جهانی یونسکو است.جلال راشدی، که 5 هتل در ایران دارد می گوید، بسیاری از گردشگران به دنبال مراکز اقامتی ارزان قیمت هستند. هتل های وی اتاق هایی با دسترسی به اینترنت و صبحانه به قیمت شبی 15 دلار در اختیار مسافران قرار می دهند.
وی افزود: «طی چند سال گذشته، ما شاهد افزایش تعداد گردشگران جوان بوده ایم و آنها افرادی هستند که به تنهایی سفر می کنند... آنها افراد جوان، کنجکاو و ماجراجویی هستد که می خواهند حقیقت را در مورد ایران کشف کنند و عمدتا در هتل های ارزان قیمت اقامت می کنند.
مجمع جهانی اقتصاد اوایل امسال ایران را به عنوان یکی از ارزان ترین مقاصد گردشگری جهان معرفی کرد. اما گردشگران همچنان در ایران با موانعی روبرو هستند.
گردشگران آمریکایی، انگلیسی و کانادایی باید پیش از سفر درخواست دریافت ویزا کنند، در حالی که شهروندان بسیاری دیگر از کشورهای غربی می توانند حین ورود به این کشور ویزا بگیرند.
به علاوه، به دلیل پابرجا بودن برخی از تحریم ها، ایران مبادلات بانکی چندانی با شبکه های بانکی بین المللی ندارد و کارت های اعتباری غربی در این کشور کار نمی کند. این بدان معناست که پرداخت پیشاپیش پول خدمات برای رزرو کردن در ایران کاری دشوار است. راشدی برای حل این مشکل سایتی راه اندازی کرده که به گردشگران خارجی اجازه می دهد تا هتل های ارزان قیمت بدون پرداخت هر گونه وجهی رزرو کنند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×