menu

ثبت آگهی رایگان

دیگر قبول نداریم که تولید در رکود است

دیگر-قبول-نداریم-که-تولید-در-رکود-است

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه موتور و چرخ اقتصاد کشور در مسیر و ریال توسعه قرار گرفته است، افزود: دیگر قبول نداریم که تولید در رکود است.

اسحاق جهانگیری صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ویژگی های وزیر پیشین این وزارتخانه اظهارداشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت دوازدهم از مدیران با اخلاق، پُرکار و همچنین خوش فکر و با برنامه کشور است که از ابتدای انقلاب در بخش های اقتصادی فعالیت های مهمی انجام داده و نقش تاثیرگذاری داشته اند، امیدورام در دوران حضور او شاهد شکوفایی بیشتری در بخش صنعت معدن و تجارت باشیم.
وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت اقتصادی در دولت یازدهم وضعیتی رو به بهبود بوده است، ادامه داد: شرایط اقتصادی به گونه ای نیست که بگوییم امروز نسبت به دیروز وضعیت بهتر نشده؛ گرچه ممکن است در برخی مواقع همچنان با مشکلاتی مواجه باشیم، اما موتور و چرخ اقتصاد کشور در مسیر و ریل توسعه خود قرار گرفته است.
معاون اول رییس جمهوری با اشاره به مواضع دولت دوازدهم در بخش اقتصاد اظهارداشت: دولت معتقد است که در بخش صنعت، معدن و تجارت بخش خصوصی باید میدان دار اصلی باشد و در این موضوع نیز هیچ تردیدی نداریم. به گفته وی، بخش خصوصی نیز باید به این موضوع اعتقاد داشته باشد و تردیدی نداشته باشد که قادر است میدان دار اصلی اقتصاد باشد.
جهانگیری همچنین با تاکید بر لزوم مشارکت بخش خصوصی در حوزه سیاست گذاری گفت: دولت باید زمانی که قصد اتخاذ تصمیمی را دارد بخش خصوصی را نیز در این تصمیم گیری مشارکت دهد. در همین زمینه تشکیل شورای گفتگو یکی از راه های مشارکت بخش خصوصی در تصمیم گیری های مربوط به خود است.
 وی با بیان اینکه سرعت و رونق تولید کشور باید بیشتر از وضع موجود باشد، اظهارداشت: دیگر قبول نداریم که تولید در رکود است. گرچه ممکن است در دوران رونق نیز برخی کارخانه ها و مراکز اقتصادی با مشکلاتی مواجه باشند، اما در مجموع جهت گیری کلی صنعتی در کشور امیدوار کننده و رو به رشد است.
جهانگیری با اشاره به انتظارات مطرح شده از دولت و صنعتگران تاکید کرد: اقتصاد ایران از صنعتگران و همچنین دولتمردان انتظار افزایش رشد صنعتی را دارند تا بتواند اشتغال ایجاد کند و مشکل معیشت مردم را برطرف نماید.
وی با بیان اینکه باید از بازارهای خود صیانت کنیم، خاطر نشان کرد: امروز قبول ندارم به درجه ای از اقتصاد باز رسیده ایم که هر کالایی با هر تعرفه ای می تواند وارد کشور شود. در دوره مدیریت اقتصاد هستیم و باید بازار ارز و واردات مدیریت شود. زمانی که تولید در حال آسیب دیدن از واردات است، باید با اعمال تعرفه یا سیاست های فنی محدودیت هایی در این زمینه برقرار شود.
جهانگیری شناسایی بازارهای داخلی، لزوم صرفه جویی و بهینه سازی مصرف انرژی، مهیا شدن شرایط برای بازارهای بزرگ خارجی از سوی بخش صنعت و همچنین ورود بخش خصوصی به حوزه معدن به ویژه معادن فلزات را از جمله سیاست های دولت دوازدهم در بخش اقتصاد عنوان کرد.
معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر لزوم جلوگیری از خام فروشی در صادرات گفت: هر چه بتوانیم در صادرات خود ارزش افزوده ایجاد کنیم به مصلحت کشور است. قطعا در این زمینه وزیر صنعت معدت و تجارت برنامه ریزی هایی انجام خواهد داد که شاهد افزایش ارزش افزوده کالاهای صادراتی باشیم.
وی با بیان اینکه باید انواع حمایت ها در زمینه صادرات از کشور انجام شود، ادامه داد: باید در زمینه صادرات خطوط اعتباری به کشورهای هدف تخصیص داده شود.
جهانگیری عراق، افغانستان و روسیه را از جمله بازارهای مهم صادراتی ایران عنوان و خاطر نشان کرد: اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و سایر مراکز مربوطه باید تلاش کنند تا بنگاه های بزرگ صادراتی در کشور ایجاد شود. ما نیز به دنبال انعقاد موافقتنامه های تعرفه های ترجیحی هستیم و با توجه به اینکه فضای بین المللی در شرایط مناسبی قرار دارد باید در زمینه صادرات اقدامات جدی انجام دهیم.
جهانگیری در پایان با اشاره به عزم جدی دولتمردان در زمینه فعالیت گسترده بخش خصوصی گفت: تمام اعضای اصلی تیم اقتصادی دولت باور دارند که باید شرایطی ایجاد کنند که بخش خصوصی کار خود را پیش ببرد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×