menu

ثبت آگهی رایگان

پرونده های نقض حقوق شهروندی در اداره ها خارج از نوبت رسیدگی می شود

پرونده-های-نقض-حقوق-شهروندی-در-اداره-ها-خارج-از-نوبت-رسیدگی-می-شود

  دبیر هیات عالی نظارت سازمان امور اداری و استخدامی و نماینده آن سازمان در امور حقوق شهروندی، گفت: پرونده های نقض حقوق شهروندان در اداره ها خارج از نوبت رسیدگی می شود.
«فردین خرازی» در جمع نمایندگان و دستیاران امور حقوق شهروندی در وزارتخانه ها و استان ها درباره ضمانت های اجرای حقوق شهروندی، افزود: نظارت و رسیدگی به تخلفات اداری با سازمان امور اداری و استخدامی است و از این رو همه هیات های رسیدگی تخلفات را مکلف کردیم تا گزارش های نقض حقوق شهروندان در اداره ها خارج از نوبت رسیدگی کرده و با این موضوع با جدیت و اولویت برخورد شود.
وی اظهار کرد: پس از اینکه منشور حقوق شهروندی آذرماه به وسیله رئیس جمهوری رونمایی و ابلاغ شد، سازمان اداری و استخدامی بلافاصله مصوبه حقوق شهروندان را در نظام اداری تهیه کرد.
خرازی گفت: در این مصوبه علاوه بر اینکه مصادیق حقوق شهروندان به تفصیل احصا شده به پنج سر فصل و موضوع اصلی پرداخته شده است که از آن جمله می توان به آموزش کارکنان دولت، اصلاح مقررات و فرایندهای اداری، تقسیم وظایف و تعیین مسئولیت ها، نظارت جامع با بهره گیری از نهادهای مدنی و ضمانت اجرای حقوق شهروندی در نظام اداری اشاره کرد.
خرازی اظهار کرد: در زمینه آموزش اقدامات و فعالیت هایی را انجام دادیم که اولین دوره آموزش حقوق شهروندی قبل از ماه مبارک رمضان برگزار شد و قرار است هشت دوره برگزار شود و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد. وی از دستیاران امور حقوق شهروندی در استانداری ها خواست که به مسئله آموزش حقوق شهروندی نظارت داشته باشند.
دبیر هیات عالی نظارت سازمان اداری و استخدامی خاطرنشان کرد: بسیاری از مقررات اداری در کشور زمینه نقض حقوق شهروندی را فراهم می کند که باید این مقررات و فرایندها اصلاح شوند.
وی با تاکید بر ویژگی های دولت الکترونیک افزود: به شدت دنبال این کار و کاهش ارتباط چهره به چهره مردم با کارکنان هستیم. خرازی اضافه کرد: پیش بینی شده با همکاری وزارت کشور نهادهای نظارت بر حقوق شهروندی تشکیل شود و از ظرفیت این نهادها برای تحقق حقوق شهروندان استفاده کنیم.
سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران و نماینده استانداری تهران در امور حقوق شهروندی نیز گفت: طرح پیشگیری از آزارهای جنسی کودکان در راستای احقاق حقوق شهروندی برای نخستین بار در استان تهران تدوین شد.
سیاوش شهریور درباره گزارش عملکرد استانداری تهران در زمینه امور حقوق شهروندی افزود: در راستای تحقق حقوق شهروندی اقدام ها و فعالیت هایی در سطح استان تهران و در استانداری انجام شده است که بسیاری از این امور برای نخستین بار صورت می گیرد.
وی با اشاره به ایجاد سالانه حدود 200 سازمان مردم نهاد در استان تهران گفت: در دولت یازدهم، 650 سازمان مردم نهاد در استان تهران تشکیل شده است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×