menu

ثبت آگهی رایگان

وضعیت ساخت و سازهای غیر مجاز در سنندج نگران کننده است

وضعیت-ساخت-و-سازهای-غیر-مجاز-در-سنندج-نگران-کننده-است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان با عنوان اینکه آمار و روند ساخت و سازهای غیر مجاز درسنندج نگران کننده است، اعلام داشت: ساخت وسازهای غیرمجاز نظام مدیریت و برنامه ریزی شهری و اجرای طرح تفصیلی را در شهر سنندج و دیگر شهرهای استان تحت الشعاع خود قرار داده است.

به گزارش پیام ساختمان، رئیس سازمان درباره عوامل ساخت و سازهای غیرمجاز در سنندج افزود: قوانین موجود و ضمانت اجرایی این قوانین، وضعیت شهری سنندج، معیشت مردم، عدم فرهنگ سازی لازم درباره ساخت و سازها و مقررات ملی ساختمان از عواملی هستند که روند تداوم ساخت و سازهای غیرمجاز را تشدید کرده است.

امید محمودی، درباره راه حل های موجود درباره این وضعیت نیز افزود: لزوم بازنگری و اصلاح قوانین و مقررات موجود، بهبود عملکرد دستگاه های نظارتی ، تغییر دیدگاه در تهیه و تصویب ضوابط طرح های شهری، ایجاد بسته های تشویقی و فرهنگی، توازن در توزیع عادلانه امکانات شهری ، افزایش و تسهیل در ارائه وام ساخت مسکن، آموزش و اطلاع رسانی همگانی می تواند درباره اصلاح نگرش مردم و روی آوری به ساخت و ساز اصولی مفید واقع شود.

وی همچنین اظهار داشت: مسئولان استان هرچه سریعتر باید با اتخاذ تصمیم ها و ایجاد مکانیزم های لازم از تداوم ساخت و سازهای غیر مجاز و غیر فنی جلوگیری کنند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×