menu

ثبت آگهی رایگان

شایعه گرانی مسکن، کمکی به رونق این صنعت نمی کند

شایعه-گرانی-مسکن-کمکی-به-رونق-این-صنعت-نمی-کند

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که شایعه گرانی مسکن، کمکی به رونق این صنعت نمی کند بلکه موجب رکود می شود.

  یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که شایعه گرانی مسکن، کمکی به رونق این صنعت نمی کند بلکه موجب رکود می شود.
محمد حسینی اظهار کرد: در چند روز اخیر از گوشه و کنار خبر گران شدن ساختمان و به تبع آن کرایه خانه شنیده می شود، با توجه به زمان تغییر و جابجایی افراد مستاجر این موضوعات تنها موجب نگرانی در جامعه خواهد شد.
 وی افزود: صنعت ساختمان و مسکن را می توان به عنوان موتور محرکه اقتصاد نامید زیرا بسیاری از مشاغل و صنایع وابستگی مستقیم به این صنعت دارند، عرضه و تقاضا در بازار مسکن به حد قابل قبول رسیده و شایعه گرانی کمکی به رونق این صنعت نمی کند بلکه موجب رکود نیز می شود.
نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس ادامه داد: میزان نقدینگی در دست مردم و قدرت خرید افراد نیازمند مسکن فاصله قابل قبول داشته و شایعه گرانی موجب رکود دوباره خواهد شد، لذا بر اساس احکام مندرج در قانون برنامه ششم توسعه ماده 59 دولت مکلف است در چارچوب قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن نسبت به مقاوم سازی و احیاء بافت فرسوده و تکمیل مسکن مهر و ارائه تسهیلات و حمایت از مسکن روستایی اقدام کند.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: تنها تغییر در نرخ سود تسهیلات بانکی و همچنین نرخ سود سپرده های بانکی می تواند به گردش سرمایه توسط مردم از بانکها به حوزه مسکن کمک کند و باعث رونق و اشتغال در این صنعت شود، لذا شایعات موجود در جامعه که توسط بنگاه ها و املاک ایجاد می شود تنها موجب نگرانی مردم خواهد شد و کمک به خروج رکود از صنعت ساختمان را نخواهد کرد.
وی در پایان تصریح کرد: مسئولین وزارت راه و شهرسازی این موارد را باید مورد بررسی قرار داده و از طریق مشاورین املاک که متولیان این بخش هستند موضوع پیگیری شود.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×