menu

ثبت آگهی رایگان

ادغام یا تفکیک وزارت راه و شهرسازی

ادغام-یا-تفکیک-وزارت-راه-و-شهرسازی

پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق ایران در یادداشت تلگرامی خود نوشت: هنوز روش کشورداری ما بر مبنای آزمون و خطاست، و نه حرفه ای گری و تخصص؛ داستان کوچک سازی دولت، من جمله ادغام وزارتخانه ها از موضوعاتی است که به دلیل نبود دانش لازم در درون دستگاه های مربوطه و کم توجهی به ضرورت بهره گیری از مشاورین خبره در درون سازمان، به بیراهه رفته است.

به گزارش پیام ساختمان، ادغام یا تفکیک وزارتخانه ها در هفته گذشته موضوع مورد بحث اکثر کارشناس های اقتصادی بود که تقریبا همگی بر کوچک شدن شرطی و افزایش رقابت پذیری و شفافیت دولت تاکید داشتند و این موضوع خبرنگار ما را بر  سر میز گفتگو با یلدا راهدار، رئیس کمیسیون رقابت و خصوصی سازی اتاق ایران و بهنام ملکی، اقتصاددان نشاند که جزئیات آن را می خوانید:


مشکل به مصیبت تبدیل نشود

رئیس کمیسیون رقابت و خصوصی سازی اتاق ایران در مورد ادغام وزارت راه و شهرسازی گفت: ادغام وزارت راه و ترابری و وزارت مسکن در سال 1390 بر اساس برخی از تحلیل ها، بیشتر به علت لجبازی میان دولت و مجلس اتفاق افتاد، معایب زیادی را به همراه داشت. فارغ از تفاوت های ماهوی حوزه مسکن و حمل ونقل، در 6 سال اخیر این وزارتخانه با دو وزیر اداره شده که تخصص هردوی آن ها حوزه مسکن بوده است. این مسئله تا حدی باعث قربانی شدن حوزه حمل ونقل شده و به علت حجم بالای مأموریت های این وزارتخانه، بر کارایی برنامه های این حوزه تأثیرگذار بوده است. علاوه بر این با تقویت حوزه گردشگری در کشور و نیاز به تأسیس وزارت گردشگری، به نظر می رسد حوزه حمل ونقل باید با توجه ویژه و در قالب یک وزارتخانه مستقل در کشور فعال باشد که با ادغام صورت گرفته در سال 90 این مسئله ممکن نیست.

یلدا راهدار اظهار داشت: غیر کارشناسی بودن این ادغام زمانی روشن تر می شود که با مرور رویدادهای منجر به تأسیس این وزارتخانه ملاحظه می شود که بنا بود وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز در این ادغام در کنار وزارت راه و مسکن حضورداشته باشد، که از این اقدام جلوگیری شد.

به گفته یلدا راهدار...

متن کامل این گزارش را در نشریه شماره 305 پیام ساختمان بخوانید

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×