menu

ثبت آگهی رایگان

اقساط مسکن مهر کجا می رود؟

اقساط-مسکن-مهر-کجا-می-رود

در مسکن مهر 45 هزار میلیارد تومان در اختیار بانک مسکن قرار دادیم و خیلی از آن پول ها امروز به سیستم بانکی برگشت داده شده است. حالا آن پول ها کجاست و چرا استفاده نمی شود. به نظر من بانک مسکن انتظارات را برآورده نکرده است.

ریس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: قبل از هر چیز باید بر شرایط موجود کشور اشراف داشته باشیم. در شرایط موجود 1 میلیون و 400 هزار واحد مسکن کمتر از تعداد خانوار ها داریم، سالانه250 هزار باید نوسازی کنیم و 650 هزار ازدواج در هر سال شکل می گیرد. آیا با صندوق پس انداز مسکن یکم می توانیم نیاز ها را تامین کنیم؟ محمد رضا رضایی کوچی ادامه داد: در سال 1390 قرار بود سالانه 900 هزار واحد ساخته شود تا طی 10 سال عرضه و تقاضا یکسان شود اما ما در سال 200 هزار واحد ساخته ایم.
 وی اضافه کرد : موضوع این است که تسهیلات متناسب با درآمد افراد نیست. چندی پیش مسئولان مربوطه را دعودت کردیم و گفتیم با این وضعیت هیچ امیدی به خروج از رکود نیست. در مسکن مهر 45 هزار میلیارد تومان در اختیار بانک مسکن قرار دادیم و خیلی از آن پول ها امروز به سیستم بانکی برگشت داده شده است. حالا آن پول ها کجاست و چرا استفاده نمی شود. به نظر من بانک مسکن انتظارات را برآورده نکرده است.
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروزه بسیاری از نهاد ها مانند شهرداری و همچنین نیرو های شاغل مانند مهندسان و کارگران ساختمانی از طریق مسکن امرار معاش می کنند. دولت و شخص آقای رییس جمهور از موضوع مسکن و رکودی که در این بخش وجود دارد، اظهار نگرانی کردند و رکود را تایید کردند. ما در کشورمان معادل 24 میلیون و 200 خانوار داریم و در مقابل 22 میلیون و 800 هزار واحد مسکونی داریم؛ بنابراین از طرفی کمبود واحد داریم و از طرفی 2 میلیون و 600 هزار واحد خالی داریم.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×