menu

ثبت آگهی رایگان

پیش خرید ساختمان را در دفاتر اسناد رسمی ثبت کنید

پیش-خرید-ساختمان-را-در-دفاتر-اسناد-رسمی-ثبت-کنید

مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی درباره موانع اجرایی شدن قانون پیش فروش ساختمان تصریح کرد که پیش فروش ساختمان باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود.

  مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی درباره موانع اجرایی شدن قانون پیش فروش ساختمان تصریح کرد که پیش فروش ساختمان باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود. حسین معصوم با اعلام اینکه فرایندهای اجرای شفافیت سازی در حوزه مسکن روندی طولانی را طی می کند، اظهار داشت: در گذشته در زمینه پیش خرید و پیش فروش مسکن کلاهبرداری صورت می گرفت تا سال 88 قانون پیش فروش ساختمان در مجلس به تصویب رسید.
وی با اشاره به اظهار نظر عده ای مبنی بر عدم کارایی این قانون گفت: در حقیقت اقدامات غیر قانونی این افراد در صورت اجرای قانون پیش فروش ساختمان خنثی می شد و دستگاه های ذی ربط در جهت اجرای این قانون مقدمات لازم را ایجاد کردند.
معصوم با اعلام اینکه بر اساس این قانون شناسنامه ساختمان هم زمان با صدور پروانه باید از سوی شهرداری ها صادر شود، ادامه داد: «برای جلوگیری از طولانی شدن روند اجرای قانون، تاکید شخص وزیر بر مبنای عدم ورود جزئیات در شناسنامه ساختمان بود.»
وی با اشاره به اینکه جزئیات در پایان کار یا قرارداد قابل استناد است، بیان داشت: «این جزئیات به عنوان تعهد فروشنده به خریدار تلقی می شود. قانون گذار راهکار قانونی را ارائه داده است و تدابیر لازم را اندیشیده است.»
 معصوم در این رابطه گفت: «مذاکرات مقدماتی در بنگاه های معاملات ملکی صورت می گیرد و برای مذاکرات نهایی، خریدار و فروشنده باید به سمت دفاتر اسناد رسمی هدایت شوند که در صورت عدم اجرای قانون محکومیت مالی اجرا خواهد شد.»

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×