menu

ثبت آگهی رایگان

سهم 17 درصدی اصناف در تولید ناخالص داخلی

سهم-17-درصدی-اصناف-در-تولید-ناخالص-داخلی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اصناف 17 تا 18 درصد در تولید ناخالص داخلی نقش دارند، یعنی همان مقدار که امروز کل صنایع کشور در اقتصاد ملی نقش دارند، اصناف هم همان مقدار نقش دارد.

به گزارش پیام ساختمان، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش رؤسای اتحادیه های صنفی با بیان اینکه اصناف جایگاه والایی در کشور دارند، گفت: اصناف 17 تا 18 درصد در تولید ناخالص داخلی نقش دارند، یعنی همان مقدار که امروز کل صنایع کشور در اقتصاد ملی نقش دارند، اصناف هم همان مقدار نقش دارد.

نعمت زاده افزود: بیش از یک سوم تولید ناخالص ملی یعنی حدود 38 درصد از آن را اصناف و صنعت و معدن به اتفاق تشکیل داده اند.

نعمت زاده در ادامه با بیان اینکه اصناف 6 میلیون نفر اشتغال ایجاد کرده اند، گفت: بنابراین می توان گفت که اصناف با خانواده هایشان حدود 20 میلیون نفر یعنی 25 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: شما به 80 میلیون نفر در جامعه خدمت رسانی می کنید که این افتخار بزرگی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اگر عمل شما همان باشد که به خاطر آن انقلاب کردید، قطعا هر کدام از شما یک آموزگار هستید.

نعمت زاده با بیان اینکه در این چند سال مردم در زمینه اقتصاد حرف هایی دارند، شکایاتی دارند، نارضایتی دارند که این مسائل در طول تاریخ بوده و الان هم هست، گفت: شما در ثبات اقتصادی کشور نقش مؤثری دارد و تمام اجناس و کالاهایی که مردم نیاز دارند را تهیه می کنید و اگر هم نباشد بلافاصله تهیه و به مشتری تحویل می دهید.

وی با بیان اینکه اصناف در امنیت کشور نقش دارند، بیان داشت: نزدیک 3 میلیون واحد صنفی رسمی و غیر رسمی در کشور وجود دارد که فعال بودن آنها به جامعه امنیت می دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه اگر مدرک تحصیلی منجر به ایجاد اشتغال نشود، آن مدرک به درد نمی خورد، گفت: چند روز پیش جوانی را دیدم که دو فوق لیسانس از دو دانشگاه معتبر داخلی داشت که بیکار بود، به او گفتم که اگر با این دو مدرک تحصیلی نتوانسته ای برای خودت کار پیدا کنی، این مدرک به چه دردی می خورد.

وی بیان داشت: این نوع آموزش که هر فردی در آخر خط پیاده شود و بگوید چه باید کرد، به درد نمی خورد، بلکه هر کسی در هر جایی که پیاده شد، باید کاری انجام دهد.

نعمت زاده با بیان اینکه یکی از مشکلات ما قیمت تمام شده کالا است، اظهار داشت: برابر با آمارها هزینه مبادله در ایران بالا است که این باعث می شود قیمت کالا در توزیع نسبت به کشورهای صنعتی بالاتر باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فروشگاه های زنجیره ای بیان داشت: توسعه فروشگاه های زنجیره ای در راستای کاهش قیمت کالا است و برای کاهش هزینه هم باید بهره وری را بالا برد.

وی با بیان اینکه کسب و کار امروز نوین شده و باید نوآوری را به این عرصه آورد، گفت: حتما ما باید با خواست مردم و شرایط محیط خودمان را تطبیق دهیم.

نعمت زاده افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای آموزش ابزار دارد و من معتقد هستم که باید برای آموزش اصناف دوره های کوتاه مدت تخصصی برگزار کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مهم این است نیازها درست نیازسنجی شود و برمبنای آن حتی استاد و معلم هم آموزش ببینند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×