menu

ثبت آگهی رایگان

جزئیات تفکیک مدیریت خط متروی تهران از کرج

جزئیات-تفکیک-مدیریت-خط-متروی-تهران-از-کرج

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران جزئیات پیشنهادش مبنی بر تفکیک مدیریت متروی تهران – کرج (خط 5) را تشریح کرد.

  رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران جزئیات پیشنهادش مبنی بر تفکیک مدیریت متروی تهران – کرج (خط 5) را تشریح کرد.
احمد دنیامالی با بیان اینکه خط 5، 17 سال است که احداث شده و حدود 2200 نیرو در این خط فعالیت می کنند و سالانه 300 تا 400 میلیارد تومان برای شهرداری تهران هزینه دارد، گفت: در گذشته که شهرستان کرج به استان البرز تبدیل نشده بود. ایجاد این خط و تأمین هزینه های آن برای شهرداری تهران توجیح داشت اما حالا بخشی از این خط در محدوده جغرافیایی شهر تهران نیست و باید شهرداری کرج نیز در مدیریت این خط مترو ایفای نقش کند.
 وی با بیان اینکه در حال حاضر ایستگاه صادقیه به دلیل اینکه نقش یک ایستگاه مبادله ای را ایفا می کند با ازدحام زیادی روبرو است، تصریح کرد: ایستگاه «وردآورد» در حال حاضر ایستگاهی است که در خط مرزی تهران و کرج قرار دارد و می توانیم این ایستگاه را به عنوان ایستگاه مبادله ای جدید قرار دهیم، یعنی دیگر قطارهای دو طبقه وارد ایستگاه صادقیه نشده و قطارهای موجود نیز از خط 2 به «وردآورد» بروند و در آنجا مسافران با استفاده از قطارهای دو طبقه به سمت کرج حرکت کنند که بر همین اساس از شلوغی و حجم مسافران در ایستگاه صادقیه کاسته می شود.
دنیامالی با بیان اینکه شهرداری کرج نیز باید در مدیریت خط متروی تهران – کرج نقش ایفا کند، گفت: قطعا عدم تفکیک حوزه کاری متروی خط 5 مشکلاتی را در آینده ایفا می کند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر پیگیر آن هستیم که شهرداری لایحه ای پیرامون این تفکیک به شورای شهر ارائه کند گفت: باید تمام هزینه های ایستگاه های «وردآورد» به بعد و به سمت کرج محاسبه شده و به شهرداری تهران پرداخت شود و حوزه کاری شهرداری تهران و کرج در این خط مترو تفکیک شود.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×