menu

ثبت آگهی رایگان

حناچی در مراسم اختتامیه جایزه میر میران عنوان کرد؛

استفاده از هنر معماری برای ارتقای زندگی

استفاده-از-هنر-معماری-برای-ارتقای-زندگی

در کشور ما هم احداث پل طبیعت نمونه ای از معماری ها برای ارتقای کیفیت زندگی است. به گونه ای که حدود دو سال پیش شهردار تهران عنوان کردند که پل طبیعت با وجود هزینه های بسیار کم تر نسبت به برج میلاد بازدید کنندگان بیشتری را به خودش اختصاص داده است. بنابراین می توان از هنر معماری در راه ارتقای زندگی استفاده کرد.

  مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات جایزه بنیاد میرمیران و روز معمار یکشنبه، سوم اردیبهشت جاری در خانه هنرمندان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پیام ساختمان پیروز حناچی، معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با حضور در این مراسم گفت: به خاطر دارم که در زلزله بم، مرحوم میرمیران با آنکه عارضه های بیماری وضعیت جسمانی وی را مختل کرده بود اما برای سازماندهی بازسازی پس از بم تلاش های بی وقفه ای کرد.
دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در تشریح دیگر خدمات مرحوم میرمیران به مصوبه شورای عالی در دولت هفتم و هشتم اشاره کرد و گفت: یکی از طرح های مصوب پس از انقلاب اسلامی ایران که منشا خیر فراوانی بود تعیین تکلیف تپه های عباس آباد بود. خاطرم هست که این طرح در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در بدترین شرایط و با دشواری در حضور شورای دوم شهر و شهردار اسبق تهران در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح شد و اگر تلاش مرحوم میرمیران نبود این طرح به سرانجام نمی رسید.
وی ادامه داد: جا دارد یاد و خاطره این عزیز از دست رفته را گرامی بداریم. ایشان تنها معماری بودند که در حوزه فعالیت حرفه ای توانستند نشان ملی دریافت کنند.
وی با بیان اینکه معماری ایرانی ها در قبل و بعد از اسلام در دنیا زبانزد است، اظهار داشت: حتی معماری ایرانی توانست مغولان را که معتقد بودند باید دنیا را روی اسب اداره کرد و روی اسب از دنیا رفت، تغییر دهند و آثار فاخری مثل گنبد سلطانیه را بنا کنند.
ناچی با بیان اینکه معماری تاثیر عمیقی بر اقتصاد کلان دارد، اظهار داشت: کشور اسپانیا یکی از نمونه هایی است که توانسته از راه معماری گردشگران بسیاری را جذب کند. در کشور ما هم احداث پل طبیعت نمونه ای از معماری ها برای ارتقای کیفیت زندگی است. به گونه ای که حدود دو سال پیش شهردار تهران عنوان کردند که پل طبیعت با وجود هزینه های بسیار کم تر نسبت به برج میلاد بازدید کنندگان بیشتری را به خودش اختصاص داده است. بنابراین می توان از هنر معماری در راه ارتقای زندگی استفاده کرد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×