menu

ثبت آگهی رایگان

گزارش پیام ساختمان از مراجعات مردم به شهرداری

از در و دیوار ایراد می گیرند

از-در-و-دیوار-ایراد-می-گیرند

هر کس به نحوی زندگی روزمره اش به شهرداری گره خوردهاست؛ بنابراین کارمندان این نهاد حسابی سر شان شلوغ است و گاهی اوقات شهروندان باید ساعت ها در نوبت بمانند . این ارتباط به ویژه در بخش ساختمان سازی بسیار پررنگ تر از سایر بخش هاست و کوچک ترین اقدام باید با هماهنگی شهرداری صورت گیرد

از طرفی فقدان درآمد پایدار برای شهرداری ها و کمک نکردن دولت باعث شده تا شهرداری ها برای ارائه کوچک ترین خدمات ، هزینه های نسبتا بالایی از شهروندان طلب کنند و همین امر باعث اعتراض بسیاری از شهروندان شده است . در ادامه تهیه سلسله گزارش های پیام ساختمان از مراجعات مردم به شهرداری ها سراغ یکی دیگر از مناطق 22 گانه تهران رفته ایم .

پارک نفرمایید

جوانی با سرعت پله های ورودی شهرداری را بالا می رفت . او را متوقف کردیم و از علت آمدنش به شهرداری پرسیدیم که پاسخ داد : حدود یک سال است یکی از همسایه های ما تابلویی با مضمون «پارک نفرمایید دیوار در حال ریزش است» روی دیوار ساختمانش نصب کرده که نگرانی های زیادی برای همسایه ها به وجود آورده است .

وی ادامه داد : همسایه محترم هیچ اقدامی برای جلوگیری از رفع این مشکل انجام نمی دهد و تنها به نوشتن این جمله اکتفا کرده و حتی اصرار همسایه ها برای نوسازی هم با پاسخ «پول ندارم» مواجه شده است . در نهایت تصمیم گرفتیم به شهرداری منطقه مراجعه نموده و از مالک ساختمان موردنظر شکایت کنیم . به هرحال طبق تبصره بند14 ماده 55 قانون شهرداری ها ، شهرداری این اختیار را دارد که در صورت پیگیری نکردن مالک برای حل مشکل ، ساختمان مربوطه را تعمیر و مقاوم سازی کند و در نهایت هزینه اش را از مالک بگیرد .

نباید پارکینگ می ساختی

ارباب رجوع دیگری که نامش میثم بود و در انتظار فرارسیدن نوبتش به سر می برد به پیام ساختمان گفت : حدود یک سال پیش مجوز ساخت برای ساختمان کلنگی ام را از شهرداری گرفتم . در این مجوز قیدشده بود که باید به ازای واحد های مسکونی پارکینگ تأمین شود . بنده هم بر اساس قانون همین کار را انجام دادم .

وی اضافه کرد : به دلیل اینکه ساختمان موردنظر در خیابان اصلی قرار دارد ، جلوی آن درختان تنومند قدیمی وجود دارند . پس ازاینکه ساختمان موردنظر به اتمام رسید ، برای اینکه پارکینگ موردنظر قابل استفاده باشد به شهرداری مراجعه کردم تا فکری برای درختانی که جلوی پارکینگ را سد کرده ، بکنند اما در کمال تعجب مسئول محترم شهرداری عنوان کرد قطع این درختان خلاف قانون است .

این ارباب رجوع ناراضی افزود : در ابتدا که مسئول محترم ما را با این فرمایش مستفیض نمودند ، احساس کردم که احتمالا قصد دارند جریمه بیشتری از بنده بگیرند . به عبارتی به مرگ گرفته اند تا به تب راضی باشم اما در ادامه متوجه شدم که ماجرا خیلی

جدی است و تحت هیچ شرایطی حاضر به قطع درخت نیستند . سراغ یکی از مسئولان رده بالاتر رفتم و ماجرا را توضیح دادم که ایشان در کمال تعجب فرمودند که اگر از ابتدا موضوع درخت ها را برای همکاران شرح می دادید ، از احداث پارکینگ معاف می شدید؛ فعلا نمی توان کاری صورت داد .

میثم افزود : بیرون شهرداری که آمدم یکی از کار بلدهای امور شهرداری را دیدم و از او پرسیدم که چاره چیست ؟ خدا امواتش را بیامرزد . ای شان به من گفت بروید و درخت را قطع کنید در نهایت جریمه آن را خواهید پرداخت . من هم شبانه این کار را کردم و حالا آمده ام تا خودم را معرفی کنم . رنگ به صورت نداشت و گفت : فقط امیدوارم با جریمه ختم به خیرش کنند؛ می ترسم بازداشتم کنند .

مترو اذیتم می کند

علیرضا یکی دیگر از مراجعینی بود که با پیام ساختمان گفتگو کرد : ساختمان ما در همسایگی یکی از ایستگاه های مترو واقع شده است . با وجود اینکه مسئولان محترم تمامی تمهیدات را برای احداث مترو اندیشیده اند اما باز هم هنگام ورود قطار به ایستگاه ها

لرزش های زمین را احساس می کنیم . بنده هم به دلیل اینکه ناراحتی اعصاب دارم ، این لرزش ها برایم مشکلات زیادی ایجاد می کند .

وی افزود : هفته گذشته مسئول شهرداری از ساختمان بنده بازدید کرد و در گزارشش نوشت لرزش ها به اندازه ای نیست که زندگی را مختل کند و به همین خاطر شهرداری هم اقدامی برای حل مشکل بنده انجام نداد . می خواهم مستقیم سراغ شهردار منطقه بروم تا شاید با تعامل دوطرفه مشکلم را حل کنند .

گیر به در

یکی دیگر از مراجعان با بیان اینکه شهرداری برای کسب درآمد به در و دیوار گیر می دهد ، گفت : حدود سه ماه است که کار نوسازی ساختمانم را شروع کرده ام . به دلیل اینکه ساختمان بنده دو نبش می باشد ، تصمیم گرفتم علاوه بر یک ورودی که در خیابان اصلی قرار دارد ، در دیگری هم رو به کوچه باز کنم .

وی افزود : متأسفانه این اقدام بنده از طرف مهندس ناظر به شهرداری گزارش شد و مشمول جریمه شده است . درحالی که با توجه به مشورتی که با کارشناسان داشتم ، این کار به هیچ وجه خلاف ضوابط و مقررات نیست . خیلی از دست این سیستم عجیب وغریب ساختمان سازی گلایه دارم .

مهندس ناظر اهرم درآمد شهرداری

آخرین ارباب رجوعی که با خبرنگار پیام ساختمان گفتگو کرد ، مهندس ناظر بود . وی اظهار داشت : شهرداری به بسیاری از گزارش هایی که ما ارائه می کنیم ، بی توجه است . چند روز پیش بنده گزارش تخلف مالک پروژه ای که نظارت آن را عهده دارم ، ارائه کردم اما شهرداری هیچگونه اقدامی صورت نداد .

وی ادامه داد : گزارش بنده در مورد کیفیت پایین بتن مصرفی بود اما به دلیل اینکه این تخلف در رابطه با کیفیت ساخت بود ، مورد بی توجهی قرار گرفت . در عوض گزارش هایی که مربوط به اضافه بنا یا تخلف از نقشه باشد ، به دلیل درآمدزا بودن به

سرعت پیگیری می شود . امروز مهندس ناظر تبدیل به اهرمی برای کسب درآمد شهرداری شده است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×