menu

ثبت آگهی رایگان

وظایف سرایدار مجتمع ها

وظایف-سرایدار-مجتمع-ها

وظایف سرایدار طبق ماده 36 قانون تملک آپارتمان ها و آیین نامه اجرایی ایران

ماده 36قانون تملک آپارتمان ها و آیین نامه اجرایی ایران وظایف سرایدار را به شرح زیر می داند

الف- نگهبانی از ساختمان و مراقبت در حفظ امنیت ساختمان و واحدها

ب- نظافت راهروها و پله­ها، لابی، پارکینگ ها، آسانسور،پشت­بام، محوطه بیرونی ساختمان و کلیه مشاعات عمومی ساختمان

ج- برف­روبی حیاط، راه عبوری پارکینگ ها و محوطه بیرونی ساختمان در فصول سرد سال

د- آبیاری باغچه­ها و مراقبت از فضای سبز ساختمان

ه- مراقبت از آسانسور ، تأسیسات گرمایشی و برقی و تجهیزات ساختمان

و- جمع­آوری کیسه زباله ساکنین از درب منازل در ساعت مشخص شده توسط مدیر

ز- اجرای دستورات مدیر ساختمان.

ماده 37- سرایدار مکلّف است در ایام تعطیلات خصوصاً تعطیلات عید نوروز به صورت تمام وقت در ساختمان حاضر بوده و نگهبانی از ساختمان را بر عهده گیرد.

ماده 38- سرایدار مجاز به سکنی دادن افرادی غیر از افراد ذکرشده در قرارداد اجاره نمی­باشد.

ماده 39- سرایدار مجاز خواهد بود با هماهنگی و موافقت مدیر در سال حداکثر به مدت ده روز و با معرفی فرد جایگزین به مرخصی برود

ماده 40- مدّت قرارداد اجاره سرایدار سه ماه بوده که در صورت رضایت مدیر و ساکنین از عملکرد سرایدار برای دوره­های سه ماهه، توسط مدیر قابل تمدید است.

ماده 41- هرساله در مجمع مبلغی جهت تقدیر از زحمات سرایدار مشخص می­شود که در صورت رضایت مدیر از عملکرد سرایدار به صورت ماهانه و از محل شارژ قابل پرداخت خواهد بود.

ماده 42- انجام فعالیت های شغلی سرایدار و حضوروغیاب وی در ساختمان باید با مدیر هماهنگ شده به گونه ای که لطمه­ای به وظایف مندرج در ماده 36 وارد نشود.

ماده 43- انجام امور شخصی ساکنین جزو وظایف سرایدار نبوده و واگذاری امور شخصی ساکنین به سرایدار از قبیل نظافت منزل، نظافت اتومبیل، خرید و کمک در جابه جایی وسایل و نظایر آن به شرط آنکه خدشه­ای به وظایف اصلی سرایدار وارد نکند و با توافق فی­مابین طرفین جهت جبران زحمات سرایدار بلامانع خواهد بود.

ماده 44- سرایدار متعهّد می­گردد در صورت عدم رضایت مدیر از عملکرد وی حداکثر ظرف مدّت 15 روز نسبت به تخلیه سوئیت سرایداری اقدام نماید. در غیر این صورت موضوع از طریق مراجع قانونی و نیز به اجرا گذاشتن چک تضمین پیگیری خواهد شد.

ماده 45- سوئیت سرایداری جزو مشاعات ساختمان بوده و تغییر کاربری آن به منظوری غیر از سکونت سرایدار تنها منوط به اجماع تمامی مالکین ساختمان خواهد بود.

ماده 46- سرایدار مکلّف به رعایت مفاد این مقررات، دستورات مدیر و شئون اخلاقی و عرفی ساکنین ساختمان بوده و در صورت تخلّف از این موارد،متناسب با موضوع جریمه­ای توسط مدیر برای وی در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×