menu

ثبت آگهی رایگان

این ساختمان زنده است

این-ساختمان-زنده-است

مـرکز بولیت واقع در شهر سیاتل آمریکا اولین ساختمان اداری در جهان است که گواهی نامه «ساختمان زنده» را به دست آورده است . این گواهی نامه که در اول آوریل امسال به بولیت اعطا شد نشان دهنده توجه به حفظ محیط زیست در ساخت وساز است .

ساختمان شش طبقه مرکز بولیت محل دفتر بنیاد بولیت است . این بنیاد در جهت ارتقای حفاظت از محیط زیست و انجمن های فعال در این حوزه در منطقه شمال غرب اقیانوس آرام فعالیت می کند .گواهی نامه «ساختمان زنده» که اسپانسر آن موسسه بین المللی «آینده زنده» در سیاتل است ، بر پایه برنامه چالش ساختمان های زنده بنا نهاده شده است .

چالش ساختمان های زنده

«چالش ساختمان های زنده» یک برنامه جهانی با رویکرد زیست محیطی به ساختمان هاست که در سال 2006 توسط موسسه غیرانتفاعی و بین المللی «آینده زنده» ( living future ) ایجاد شد . این چالش به عنوان یک فلسفه در فضای ساخت وساز و با تمرکز بر رشد معیار های زیست محیطی به ساختمان ها مطرح شده و می تواند در زمینه های مختلف ساختمانی مثل ساخت ، نوسازی ، زیرساخت ها و نمای ساختمان اعمال شود .

این چالش هفت سطح اجرایی در ساختمان ها را دربرمی گیرد : مکان ، آب ، انرژی ، سلامتی و شادی ، مصالح ، تساوی حقوق و زیبایی .این گواهی نامه مبتنی بر واقعیات اجرایی در ساختمان هاست تا مدل سازی و پیش بینی و سایر فعالیت های انتزاعی .ساختمان مرکز بولیت برای اینکه به این گواهی نامه دست یابد نشان داد که مقدار زیادی از انرژی الکتریکی خود را از پنل های خورشیدی مستقر در بام تولید می کند . به علاوه میزان تولید انرژی برق آن بیشتر از مقداری است که ساکنان آن در یک سال استفاده می کنند .

در سال 2014 این مرکز با به کارگیری پنل های خورشیدی که بر روی بام آن نصب شده ، 60 درصد بیش از میزان مورد نیاز خود تولید برق داشت . زدودن مواد شیمیایی سمی از مصالح ساختمانی ، دیگر تلاش این مرکز برای دریافت این گواهی نامه بوده است . همچنین همه چوب های به کاررفته در این بنا از طرف شورای نظارت بر جنگل ها مورد تأیید قرار گرفته است . فضولات انسانی آن هم تبدیل به کود می شود و آب باران هم برای مصارف مختلف ازجمله آشامیدن از طریق یک سیستم تصفیه جمع آوری می شود . این ساختمان هیچ اثر ناخوشایند زیست محیطی ندارد .

مرکز بولیت دو سال پیش در 17 آوریل 2013 افتتاح شد . این مرکز یک ساختمان تجاری با 4800 مترمربع زیربناست و ساخت آن 5/32 میلیون دلار هزینه برد .دنیس هیز ، مدیرعامل بنیاد می گوید : «ما با احداث این ساختمان نشان دادیم که خلاقیت انسانی می تواند بر بسیاری از چالش های پیش بینی نشده غلبه کند . اگر ساختمان های زنده می توانند در سیاتل ( ابری ترین شهر در میان 50 ایالت آمریکا ) ساخته و به کار گرفته شوند ، پس در شهر های دیگر هم می توانند و باید ساخته شوند .»

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×