menu

ثبت آگهی رایگان

دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن شرکت های ساختمانی با بیان اینکه حداقل 3 تا 5 سال از وعده پرداخت مطالبات از سوی دولت می گذرد، گفت: با توجه به مبالغ گزافی که بخش خصوصی و پیمانکاران طلبکارند، قادر نخواهند بود در پروژه های جدید خصوصی سازی مشارکت کنند.

مشارکت پیمانکاران به شرط وصول بدهی

مشارکت-پیمانکاران-به-شرط-وصول-بدهی

دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن شرکت های ساختمانی با بیان اینکه حداقل 3 تا 5 سال از وعده پرداخت مطالبات از سوی دولت می گذرد، گفت: با توجه به مبالغ گزافی که بخش خصوصی و پیمانکاران طلبکارند، قادر نخواهند بود در پروژه های جدید خصوصی سازی مشارکت کنند.

دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن شرکت های ساختمانی با بیان اینکه حداقل 3 تا 5 سال از وعده پرداخت مطالبات از سوی دولت می گذرد، گفت: با توجه به مبالغ گزافی که بخش خصوصی و پیمانکاران طلبکارند، قادر نخواهند بود در پروژه های جدید خصوصی سازی مشارکت کنند. محمد عطاردیان افزود: سازندگانی که توان بالایی در اجرای پروژه ها داشتند و با داشتن مهارت و تجارب کافی پروژه ها را با کیفیت بالاتری اجرا کرده و فعال تر بودند، به دلیل طلب های بیشتر از همه درمانده تر شده اند. وی ادامه داد: نکته دوم اینکه علیرغم دستور مقام معظم رهبری در سال 91 مبنی بر پرداخت تمامی بدهی پیمانکاران تا شب عید اما این پرداخت انجام نشد، سال گذشته هم دولت به ما وعده داد تا پایان سال بخشی از بدهی ها پرداخت می شود، اما بخشی از مطالبات پس از سال جدید پرداخت شد و به طورکلی آنچه دولت تاکنون پرداخت کرده 10درصد از کل مطالبات است که بعد از چند ماه از سال به صورت تدریجی انجام شد. دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن شرکت های ساختمانی افزود: اکنون نیز در حالی اوراق به عنوان شیوه جدید در پرداخت ها عنوان شده که پیش تر هم از این نوع اوراق منتشر شد اما فرد حتی قادر به تبدیل آن به پول نقد در بانک ها نبوده و قابل خرید نبود. امیدواریم سرنوشت اوراق آتی این چنین نبوده و دارای تضمین بانکی باشد تا قبل از سررسید بتوان خریدوفروش کرد. عطاردیان گفت: با توجه به اینکه با احتساب میزان تورم طی چند سال اخیر، به عنوان مثال طلب 20 میلیارد تومانی معادل حداکثر 5 میلیارد تومان است، دولت چگونه این مبلغ را می پردازد، آیا پرداخت بدهی ها با احتساب ارزش آن زمان است یا با محاسبه مابه التفاوت آن تاکنون یعنی حدود 5 سال به طوری که پیمانکار ضرر نکند؟ وی با بیان اینکه درهرصورت فکر کردن به نحوه پرداخت بدهی ها مایه دلگرمی است، افزود: اگر پیشنهاد چند سال پیش ما را می پذیرفتند و یارانه مختصر ماهانه 45 هزار تومان که ماهانه آن حدود 4 هزار میلیارد تومان و سالانه آن نیز حدود 50 هزار میلیارد تومان می شود را به پیمانکارانی که حدود 35 هزار میلیارد طلب داشتند می پرداختند، اشتغال در کشور رونق می گرفت و مردم کار می کردند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×